Gå til innhold

Hva synes dere var værst av

Anbefalte innlegg

Skrevet

fødsel, renselse og amming????

Jeg må ærlig si det at det å amme var sinnsykt vondt helt til man ble herdet. hehe.. for å si d sånn :))

Også renselsen var grusom.....

Ingen som hadde informert meg om dette da jeg ventet min første så da fødselen var over så var jeg sikker på at det vonde var over..

Håper ikke det bare er jeg som syntes dette....

Men det er 3år siden jeg fikk min første så kan være at jeg har glemt alt, men jordmor har spurt meg hvordan jeg syntes fødselen var og måtte bare si husker ikke.

Ble sotte i gang også den gangen og fikk epudiral så da va æ i himmelriket etterpå :))

Så sikkert derfor jeg ikke husker noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med at amming er grusomt!! Det å fø er veldig vond det også, men det går jo over når barnet er ute. Sår nedentil er jo heller ikke behagelig men med ammingen tok det jo flere uker/måneder før jeg vert herdet. Melkespreng var også utrolig vondt, kjenner jeg begynner og kvi meg!!!

Skrevet

Jeg hadde utrolig vondt etterpå, fødselen min varte i 2 timer fra den startet til slutten... Så den var grei..

Men etterpå da alle invollene skulle falle på plass, da sleit jeg. Det skjedde etter jeg kom hjem fra sykehuset. Trodde jeg hadde blindtarmbetennelse og nyresten på en gang.

Denne gangen gruer jeg litt til etterriene, det sies at nr 2 har tøffere etterrier.

De var vonde, fødte kl 14.15 og etteriene kom senere på kvelden. Det var skikkelige tøffe mens-smerter!

Skrevet

hei!

jeg synes definitivt at fødselen var verst!! blødde litt i ca 10 dager, og ammingen gikk etterhver strålende (ikke noe vondt). hadde heller ingen etterrier, håper jeg ikke får det denne gangen...

nå gruer jeg meg til fødselen, skulle ønske jeg ikke visste hva jeg gikk til...

Skrevet

Godt å høre d at æ ikke va den eneste som syntes dette...

Alle som æ kjenne hadde fortalt meg så mye om fødsel og hvor vondt det var så hadde jo gruet meg veldig til det.

Så jeg blle jo så overrasket da det var vondt å amme og renselsen.

Synes jo det at jordmor/lege burde snakke litt om det også. ikke bare fødsel, men det varierer jo fra person til person.....

Noen tåler jo mere enn andre :))

Skrevet

Fødselen var grusom, Men amminga var også ekstrem smertefull.

Eg gruer meg aller mest til å amme denne gangen.

Og då komme det hvertfall til å bli vanskelig.. ;:- /

Skrevet

Jeg gruer meg også mest til ammingen.... Har liksom aldri funnet kosen med det, og syntes en får like mye kos med flaska. Uansett husker smertefullt godt hvordan det er den første tida før brystvortene blir herdet, helt forferdelig vondt. Men det positive med det er at det er jo det som er best for barnet og det kan hjelpe på kiloene etter sv.skapet..... ::-)

Skrevet

Ha ha - jeg syns kanskje trassalderen er værst!

Men i tida rundt fødsel, er det jo fødsel det handler om - og gruer meg litt til trykkefasen denne gangen. Aner ikke hvorfor, de forrige to fødslene har vært utroig fine. Nå er jeg 12 dager på overtid og forstår ikkenoe - så nå er jeg litt redd for å måtte få drypp og bli slengt på rygg i en seng for å føde - uhu!!

Ammingen gleder jeg meg til! (men jeg vet jo at man blir vel sår på puppene og litt grinete etter økenetter osv da)

Skrevet

... for de som har ammet tidligere - man må stort sett ikke igjennom det samme styret for andre gang - for meg gikk det MYE lettere alt andre gang. Det var snakk om noen få uker bare. Alt var raskere på plass - melken kom raskere, utdrivningsrefleksen var mer presis, trykk-knapp-metoden funket fint for å stanse melkestrømmen i bryst nummer 2, bare litt sår denne gangen (første gangen hadde jeg vanvittige sår og sprekker og måtte gå med puppene ut i lufta i uker...)

Dessuten hadde jeg jo mer erfaring også! :-)

Skrevet

Kroppen rett etter fødsel!!!

Etterrier, sting som gjorde vondt, renselsen.....uff. Håper det føles bedre denne gangen ;0)

Skrevet

hei!

leser at det er så mange som synes ammingen var verst, eller iallefall veldig vondt. jeg brukte brystskjold de 2-3 første månedene, og jeg opplevde ingenting annet vondt ved ammingen enn brystspreng. kanskje det var det som gjorde at jeg ikke fikk noe vondt når jeg ammet..?? ikke vet jeg, men noen andre med erfaringer på det området kanskje? :)

Skrevet

Jeg angrer for at jeg gikk inn og leste denne tråden, jeg :-p

Hilsen førstegangsreisende

Skrevet

Ja håper jo at det vil gå mye greiere denne gangen, men gruer meg ikke til fødsel.... Bare håper man ikke går over terminen denne gang også :((

Men alt går seg vell til man vet jo som sakt litt mere hva man går til denne gang :)) Ei erfaring rikere for å si det sånn..

Men håpe no å trur at jordmødre/leger er blitt flinkere å opplyse om ting????

Er 3 år siden sist jeg fødte å da sa jo ikke noen om dette... det er jo fryktelig dumt, men men.... ::))

IKKE meningen å skremme vest det er noen som blir det...

Sånn som hun over som angrer på å ha lest dette :))

KLEM

Skrevet

Eg synst det berre var kos å amme eg. Hadde ikkje sår eller noko...Renselsen var så som så...:)

Fødselen gjekk fint, sjølv om eg brukte 23 timar med førstemann..Satser på at det går litt fortere denne gangen. Verste med fødselen var når legen skulle sette epidural, men traff ryggvirvlane mine 10 ganger før han ga opp.Så fekk ikkje epidural, og skal ikkje ha det denne gangen heller.

Skrevet

fødsel, heeelt definitivt. Det andre kunne ikke måle seg i smerte. Men nummer tre er på vei. Fødte uten smertestillende, og vil gjøre det igjen.

Skrevet

Det må jeg si... føde uten smertestillende det er bra tøft det. trur ikke jeg hadde klart det.... All ære til dere som klarer det :))

Trur jeg skal ha epudiral denne gangen også..... jippi bare 8 uker igjen.... :))

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål - men hva går renselse ut på?

Skrevet

Jeg må bare si da, fordi om jeg angret litt etter å ha lest tråden... Det er jo veldig betryggende at dere er her inne igjen, så SÅ ille kunne det ikke være :-p

Skrevet

Jeg ble skikkelig skremt av søstrene til barnets far sist, de sa at å få ut morkaka var en fødsel i seg selv, og å gå på do å gjøre stort var som en fødsel etterpå etc etc, de var egentlig litt slemme når jeg tenker tilbake på det (jeg var bare 18 år den gang) Så jeg forberedte meg på det værste... og det var slett ikke ille :)

Så svaret mitt er : fødselen, alt det andre gikk som en drøm...

(men, kunne ikke sitte på et par uker da)

Skrevet

Hemmoridene i etterkant!!!!! De vedvarte i 3 måneder, ikke godt å gå på do!! Og brystbetennelser!! Men som en av de over påpeker - jeg er her for tredje gang - til tross for ovenstående plager de andre to gangene - så vi glemmer smerten og nyter det vi får i steden..

Skrevet

Jeg også angrer meg for at jeg leste dette nå....... Vet jo at det blir litt vondter etter fødsel også, men trodde liksom det verste var over da.... =(

Skrevet

Ja vi er no tilbake, men man "glemmer" jo fort for å si det sånn :))

Men har hørt at renselsen er vondere 2 gang eller flere enn første noen som vet om det stemmer???

Har vært litt bekymret over det :((

Skrevet

HVA?

gjør det vondt å amme?

Det ante jeg faktisk ikke!

Enda et problem...

Skrevet

Men det skal du vite at det varierer fra person til person.... noen som ikke synes det er vondt i det hele tatt :))

Kommer jo ann på kor mye man selv tåler også.... Jeg er ei "pyse" for å si det sånn:)) Ikke mye jeg tåler

Skrevet

må sette min stemme på fødselen jeg da. Amming, etterrier og renselse inkl vonde sting var ingenting i forhold. Men så tok mine fødsler litt tid og var ikke akkurat enkle da. Derfor er jeg spent nå. Men har bla. operert i en for etter siste fødsel og det var sinnsykt vondt sammenlignet med fødselen, som jo -som dere sier, der gikk smertene over og vi fikk en nydelig premie! Etter operasjonen hadde jeg ingen hormon-rus og leve på heller...bare uker med smerte..brrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...