mamma til yalisa Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Vannet gikk i går, og jeg var 100% sikker på at nå skulle jenta mi komme ut. Startet slik med min første, og hun kom etter 8 timer. Så jeg regnet med at dette skulle gå unna. Så feil jeg tok :-( Vannet gikk i toalettet, og det kom litt i bindet etterpå. Men dum som jeg var så skiftet jeg bind før jeg dro til kontroll. Kom selvfølgelig ikke mer etterpå, og jordmor trodde ikke på at det var vannavgang. Men hun lot legen sjekke for å være sikker. Han så heldigvis vann da han sjekket, og sa da at fødsel helst skulle skje etter to dager. Vært til kontroll i dag også, og fikk så time til å bli satt igang kl 08.00 i morgen tidlig. Håper jo selvfølgelig at det skal state av seg selv, men ser ikke ut som hun vil ut i kulden. Tar det rolig hun her. Så i morgen tidlig skjer det ihvertfall. Litt skremt her, for har jo hørt at det kan være vondt å bli satt igang. At fødselen kan bli verre da. Sprøtt å tenke på at har avtale for fødsel. Men gleder meg til å se jenta mi da :-)
ValentinesBaby Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Har hørt at det er bedre at det skjer av seg selv enn at de setter den igang, krysser fingerene for deg at riene starter i natt=) Ellers får du ha lykke til imorgen da, ikke glem og hold oss oppdatert=)
Blåttkryss Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Åååå så spennende... lykke til!!!! Klem fra meg.
mamman til sander og mathilde Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Heisann! Så kjedelig at det ikke skjedde noe mer, man blir så forhåpningsfull når man merker at det er noe på gang.. Har selv hatt en del murringer i mage og rygg, men tar seg aldri opp. Var på overtidskontroll på mandag,og etter det har jeg hatt blodblandet slim (fikk høre at fødselen kunne starte allerede etter et par timer). Men nå sitter jeg her, ikke noe mer har skjedd, skal på ny kontroll i morra og regner med å bli satt igang. Er enig med deg, er litt rart å få en bestemt dato som man skal føde på. Så jeg håper egentlig at det skjer noe i løpet av natta, slik at det er tegn på at fødselen er igang når jeg kommer på sykehuset i morra halv ti.... Krysser fingrene for at det går bra med oss begge, og at vi kanskje får se de små nurkene våre Lykke til!!!
mortilverdensbestejente;o) Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Heisann! Sender en masse fødestøv til både deg og Anetteo82- Lykke til imorgen;o) ...Jeg ble satt igang forrige svangerskap, og riene er intense, men tenk på hva du sitter igjen med når åpningstiden er over. Det går så bra så. Gled dere, snart har du nurket i dine armer. Hold oss oppdatert på hvordan det gikk da;o) Ekstra fødestøv sendes. Skal tenke hardt på deg imorgen.
Endelig ny spire i magen Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Åh... vi som trodde du hadde født når vi satt på treffet i dag.... Skal sende masse fødestøv slik at det starter av seg selv i natt..... Og hvis det ikke funker, så går det sikkert bra og bli satt igang også... må værte godt å vite at noe skjer snart. Har jo hørt om mange som har blitt satt i gang også som det ikke var så ille for.. Ønsker deg ihvertfall masse masse lykke til! Februarbarn på vei, settes igang på fredag så kanskje dere møtes på sykehuset... for begge dere skulle vel føde på Ullevål.... Klem
mamma til yalisa Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2007 Hei Anetteo82 Hvor skal du føde? Skal du bli satt igang i morgen da? Eller bare kontroll? Ventet lenger med deg da, for legen sa to dager til meg etter vannavgang. Krysser fingrene for oss jeg da. Håper fødselen starter i kveld /natt :-)
mamma til yalisa Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2007 Tenkte på å dra på treff likevel i dag da siden det ikke skjedde noe, men fikk moren min hit fra Skien. Hun skal være barnepike :-) Og har jo håpet noe skulle sette i gang. Koselig om jeg treffer kjente på Ullevål da he he. Takk for alle lykke ønsker og fødestøv jenter :-)
mamman til sander og mathilde Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Jeg skal føde i Fredrikstad. Fikk beskjed på mandag at de kom til å sette igang på torsdag, men syns jeg har fått vite så lite utover det. (ho trodde nok at jeg skulle gå i fødsel før i morra) Skal på kontroll halv ti, og forstod det hvertfall sånn at de skulle sette igang i løpet av morgendagen da. For i fr. stad har jeg hørt at de setter igang 12. overtidsdag og at barnet helst skal være ute den 14. dagen på overtid. Vannet har ikke gått hos meg da (kunne kanskje forstås som det hadde gjort det, men det har ikke det altså, beklager) Vi får ta med oss baggen og bilstolen, så får vi vente i spenning på om det skjer noe i løpet av morgendagen. Orker hvertfall ikke vente til over helgen nåm, da blir jeg gal!!!! Håper det ikke er så ille som alle skal ha det til å bli satt igang, blir litt skremt jeg nå... Men blir det for ille, så får jeg ty til epidural, selv om jeg har tenkt å prøve meg uten. Vet ikke om man kan føde i vann når man kanskje får drypp osv....??? Hadde litt lyst til å bruke vann som smertelindring. Men kanskje like greit å ikke bestemme seg for noen måte man vil lindre smertene på. Vi får suge til oss alt fødestøv vi kan klare og satse på at det skjer noe av seg selv inatt Spennende å høre åssen det har gått med deg!!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå