Gå til innhold

bekkenløsning???


sept07+okt12

Anbefalte innlegg

Jeg har mye smerter nederst i ryggen, helt nedover i rompa... vondt når jeg går eller løfter noe! er dette normalt, bekkenløsning??

 

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har trøbbel med det samme, men bare på den ene siden. Er vi riktig så heldige så er det en hormonell bekkenløsning, og da har vi mye morro forran oss..Jubajuba..Neida, men det hadde vært kjedelig! Vet faktisk ikke hva det er, så vil også gjerne ha svar. Det er vist lurt å late som om du går med trangt skjørt, altså holde bena tett samlet. Hjelper litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er det, ja... Jeg fikk smerter omtrent da i forrige svangerskap. Nevn det for legen din og be om henvisning til fysio + vanngym.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likens, og i dag har det vært ekstremt ille. Men jeg er bare 8 uker på vei, kan man få det så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har hatt en rar korsrygg siden jeg var tenåring og frykter at det kommer til å bli verre nå! Men det du beskriver med at det smerter nedover i rompa høres (uten at jeg er noen fysioterapeut) ut som om det har med isjasnerven å gjøre. Når den klemmes på stråler det ned i bein og bak. Men jeg kan dessverre ikke si noe om hvorfor dette skjer med deg nå. Kanskje det har noe med at bekkenet ditt er blitt mykere å gjøre?

 

Det er så mye mas om at man skal fungere like 100 prosent når man er gravid som ellers. Jeg er enig i at man ikke skal gå i isolat og flytte inn i sofaen og legge på seg 40 kilo, men tror det er ekstra viktig nå å lytte på kroppen i denne perioden. Vi norske damer får jo oftere bekkenløsning enn andre, merkelig nok!

 

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en manuell terapeut (fysioterapeut som er spesialist i manuell terapi). De er absolutt de beste til å diskutere ryggplager med!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...