min første hjerteknuser Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 nå er jeg bare 29 uker på vei. men jeg er da veldig nysgjerrig på hav jeg skal ha med?? hvem gir meg beskjed om dette?? eller sender syjehuset meg et brev... er første gangsfødende også da..hehe...
Baby79 Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Det er vel ikke noe fasit på dette, og det er ikke noe du vil få beskjed om. Men her kommer noen tips om ting jeg kommer på i farten: Store håndduker - noen sykehus har bare små-håndduker Slipperser til dusjing Hårføner til tørking nedentil Noen gode kosedresser/ morgenkåper Gode truser og amme-bher Bind Klær til babyen - det kan være lurt å ha litt i 50 og litt i 56. Vanskelig å si hvor stor babyen blir. Jeg tror jeg har pakket to bodyer i 50 og to i 56 samt et par sparkebukser. Sokker/ strømpebukser, kjøredress, lue. Babystol til bilen eller sikkerhetsnett til vognbagen. ++ Det er helt sikkert noe jeg ikke har satt opp, men noen andre kan sikkert utfylle lista med tips. Oppladede batterier til fotoapparat og videokamera, mobillader.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 http://www.mammanett.no/Graviditet/pakke-utskrift.htm
ValentinesBaby Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/pakke
Lirum Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Ikke dumt å spørre om råd til folk rundt deg, jeg fikk mange gode tips av erfarne :-) * Foruten klær til meg selv og til babyen - innerst til ytterst. Tar jeg med et godt lass egne bind. Både goodnight superduper og litt større og mindre - har ikke tro på at jeg ønsker å reise hjem i bleie og nettingtruse om jeg ikke MÅ! * Masse truser - noen til å ofre, noen i tilfelle renselsen ikke er så heftig v hjemreise! * Bleie til babyen på hjemturen * Drikkeflaske til vann under fødselen- godt råd funnet her på siden * en ullgenser til å ha på under eller etter fødselen, frøys som en naken polfarer sist, og den sykehusfrotteen er ikke så godogvarm, den er liksom tungvåtkald? * innesko til meg * småsyssel til søsken og besøkende barn (kortstokk, lydbok og tegneserier) * kamera ja * Ulltrøye, amme BH, ammeinnlegg........ noen tips?
Piivo Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Har lest her et sted at det er lurt å ha med mykt dopapir, ettersom sykehusets ofte er som sandpapir...
mayaya Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Helsekortet Skrivesaker (til alt av info + kanskje en gaveliste?:-) ) Lypsyl - veldig mange sier de får tørre lepper på føden.... Ullsokker - det er visstnok også mange som fryser på føttene under fødsel.....? Klær til deg Klær til småen Klær til pappaen dersom han skal bo der også Toalettsaker Ammebh, innlegg Dopapir Innesko/slipperser Kamera + lader + minnebrikke Mobil + lader Evt videokamera + lader + minne Penger Pågangsmot :-p
rampen_ Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 hehehe den med pågangsmot var jævlig bra:-) kommer ikke langt uten den, gitt
smillamilla Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 tihi.. ser flere skriver at de skal ta med ullsokker til fødselen.. kan bare ikke se for meg at jeg "er så med" at jeg greier å huske å ta på meg de! men de pakkes med altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå