Gå til innhold

Dårlige opplevelser på Ullevål

Anbefalte innlegg

Det virker som om veldig mange har dårlige erfaringer med fødsel på Ullevål sykehus - særlig i forhold til jordmødrene.

Har jeg riktig inntrykk?

I sommer uttalte over-jordmoren på Ullevål seg (tror i hvert fall hun var det) til Aftenposten, og sa at "damer kan ikke forvente at vi skal holde dem i hånden under hele fødselen" , eller noe i den duren.

Må si den kommentaren sjokkerte meg veldig. Hvis det er en representativ holdning, er det ikke rart mange får dårlige opplevelser der.

Fortsetter under...

Ja dette er jeg også fryktelig nysgjerrig på! Det er ei her som sier at prøvefødsel er noe bullshit og at de sier det bare for å lure deg til å føse. Har en følelse av det er samme person som har skrevet at de lover og lover men når du er der så får du verken bedøvelse eller imøtekommende jm. jeg vil gjerne høre hva slags erfaring denne personen har!

Jeg er ikke den personen, men jeg er "den andre" som er misfornøyd med ullevål. jeg har engasjert meg litt i ettertid, og lest og hørt en del. Om bl.a. aksjonen mot fødekaos. http://www.altern.no/opprop/index.html

Der står det mye interessant, og ullevål er en versting, det tror jeg altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...