annettemamma Skrevet 21. februar 2007 #1 Del Skrevet 21. februar 2007 hei, skal pröve å gjöre dette kort... jeg bor for tiden i sverige , jobbet her i over 7 mnd , så skal jeg og min samboer flytte hjem til norge... om ikke lenge , men för vi avgjorde dette tok jeg kontakt med nav i den kommunen jeg skal flytte til. fikk en flott info om at jeg hadde opptjent meg rett til foreldrepenger siden jeg hadde jobbet her i sverige i over 6 mnd, å det spilte ingen rolle om jeg hadde jobb el ikke.+ at hun sendte meg en blanket .. .. det må sies at jeg da har vert i kontakt med mange andre nav for å forsikre meg om at dette stemmte , jeg ville ikke flytta tilbake vist jeg ikke fikk foreldrepenger og ikke kunne forsörge babyen som kommer i juli... så jeg gjorde fölgende, min samboer fikk seg jobb og jeg sa opp jobben min , ut i fra den infoen vi hadde fått fra nav norge- men etter noen lange uker tok denne damen kontakt med meg mer rett info som hun sa.. å dette fikk jeg da rett i tryne, den infoen gjelder vist jeg kommer til norge å setter igang å jobbe i 2 mnd så legger dem sammen de mnd i sverige + de to i norge... å hadde jeg ikke sagt opp jobben min så hadde jeg fått alle rettigheter fra sverige , men no står vi her sverige vil at jeg skal snakke med norge og norge vil at jeg skal forholde meg til sverige .... jeg kan si at situasjoen man er blitt satt i er ikke bra , å at dem som jobber i offentlige instanser MÅ gi rett informarsjon når man ringer å ber om det... det dem vil no er at jeg skal jobbe når jeg kommer hjem .. hvem vil ha en gravid person med kraftig bekenlösing i jobb ?????? er det noen som har opplev samme el lignende ?? å hvordan löste dere det ???? hilsen fortvite feilinformerte mennesker:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8331323-noen-som-har-opplevd-det-samme-som-meg/
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Del Skrevet 7. mars 2007 Denne kom sent, men håper d kan hjelpe... KLAG!!! Har du noe skriftlig så kopier og send m. Alt fra offentlige instanser bør man ha skriftelig. Referer til de kontorene du har pratet med, og helst personer som jobber der. Generelt for klager (og søknad om støtter ikke "alle" har krav på) så må du klage/søke 3 ganger for å få gjennomslag. Og forresten nav regner sykemeld som arbeid... Så treffer du et snilt menneske som registrere deg som ansatt, og du sykemelder deg etter 1 uke(du har ikke krav på sykepenger) vil du alikevel ha "arbeidet" tiden din... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8331323-noen-som-har-opplevd-det-samme-som-meg/#findComment-8521616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå