Gå til innhold

Et spørsmål angående babycomp


*kuligjen*

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Lurte på om det er noen her som tidligere har bestil babycomp i ratebetaling? Hvordan er kriteriene, over hvor lang tid kan man betale ned?

Har slitt en stund med å bli gravid. Er det noen andre som har opplevd det samme, men som har blitt gravid etter å ha investert i en babycomp?

 

Svar ønskes veldi gjerne... :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Har ikke brukt comp selv, men min venninne har vanlig komp. Personlig synes jeg at comp eller babycomp er noe tull, 6000 kroner ut av vinduet.

 

Compen måler kropstemperaturen din og vil med de dataene du legger inn samt målingene du gjør (som må skje på samme tidspunkt hver morgen FØR du står opp) regne ut når du har sikre perioder og usikre (EL).

 

Jeg ville invistert i EL-tester. Men det er min mening.

 

Til orientering så har min venninne aldri ønsket å bli gravid, men har hatt to perioder med "hjertet i halsen"

 

Uansett hva du velger: Lykke til :o) En gang blir din tur også skal du se :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baby comp og er kjempe fornøyd brukte den som prevangssjon i ett år før eg bestemte meg for å prøve å bli gravid. om venninna di har usikkre perioder har det vel mest med at hun ikkje har brukt anna prevangsjon på røde dager.

For eg har aldri hatt hjerte i halsen og om eg hadde hatt det så hadde er det bedre enn å bli drit sjuk av p-piller som er mitt tilfelle.

 

Og du tar kraftigt feil når målingen må skje på samme tidspunkt så er nok det feil, det må skje før du står opp men du har 6 timer å gå på.

3 timer etter gårdsdagen eller 3 timer før.

Og det er ikkje krise om du glemmer ein dag.

Og så er det vekker klokke på den.

 

Men viss du skal bruke den kun til planlegging så er det nok betre med EL tester, men viss du kunne tenkt deg å bruke den etterpå og så funker den då og.

 

Så ikkje gjer valget ditt ut fra dei feilaktige info du får av anomym over..

Og når det gjelder del betaling så vet eg ikkje.

Men eg for min del ble gravid etter 2 pp og 3 pp hadde ein SA første gangen. men eg for min del trur at eg er litt mer fruktbar for eg ikkje har brukt så mye hormonell prevangsjon.

Du får ha lykke til. Du får ta det valget du vil ha legger med ein link til ei nett side der du kan få kjøpt den og få mer info viss du ikkje har den.

 

http://www.buenaventura.no/pfc13.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte jeg på grunnlag av en comp som i utgangspunktet er brukt som prevansjon.

 

En tanke om du ikke skulle bli gravid:

En sædcelle kan leve i 5-7 dager. Når viser compen at perioden er usikker?

 

Poenget er: ønsker du å bli gravid kan du like så godt kjøpe EL-tester. De gjør samme nytten og er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei røde dagen er ca ei veke og den funker helt fint som prevangsjon for mangen. Eg har jo brukt den i ett år som det.

 

Så du bør kanskje sjekke at infoen du gir er rett og desuten spurte HI ikkje som prevangsjon men for å bli gravid.og da funker den,viss ein det ikkje er noko alvorligt fysisk i veien da.

 

Du har ikkje personlig erfaring så det blir litt feil at du skal fraråde noen til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Og takk så mye for svar.

Har tenkt å bruke den til planlegging men også etter et eventulet svangerskap da jeg aldri mer har tenkt å gå på hormonell prevansjon. Er ikke så bra for meg.

Har nok tatt avgjørelsen nå, det blir kjøpt en babycomp her i huset :) Syntes det er mange fordeler, og i fohold til EL tester forteller denne om temperaturstigning. For er det ikke slik at EL tester viser eggløsning, men det trenger ikke bety at egget slipper, men visst du temper så er det litt sikrere? Uansett, det blir babycomp her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ganske morosomt.....

 

Jeg gjorde det helt klart at det var min mening. Har ikke frarådet noen, noe som helst, men sakt at jeg heller ville brukt pengene på noe annet. MIN MENING.

 

Fint at "måneskinn" har tatt ett valg og det respekterer jeg helt og fullt. DET ER HENNES VALG.

 

Og "Cathy_87" du er lett å provosere :o) fint at compen fungerer for deg. Det er ditt valg. Jeg for min det skjekket ut compen for ett år siden og fant ut at det er like sikkert som usikker sex.....

 

Beklager at jeg har fornærmet deg Cathy_87, men du er ung, jeg og reagerte slik på din alder. Ta det helt med ro, du vokser det av deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...