Gå til innhold

5+2, for tidlig med ul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på ul 5+5 da kunne vi ikke se noen hjerteaktivitet, den ul´en der førte bare till ekstra engstelse, slik at jeg valgte å ta en ny da jeg var 7+0. Da var det hjerteaktivitet

Jeg vil råde deg til å vente litt om du klarer, for om det er for tidlig kan du fort bli bekymret.

Uansett er det kjekt å se at det er noe som vokser der inne, (ikke at det er så mye å se på, for fosteret mitt var bare 10,3 mm i 7+0)

Uansett, lykke til :o)

Jeg var på ul da. Legen skremte meg skikkelig med at fostersekken var tom!! (Det var da min tredje ul)

Kom tilbake ei lita uke senere og fikk se hjerte slå og en liten prikk inne i fostersekken med en plommesekk.

Var da 6+1.

Anbefaler deg heller å vente et par uker!

Kommer ikke noe ut av ul nå, bortsett fra at de kan konstantere at "det er noe der".

Hei!

Helt enig med dere andre her. Tror du vil bli mer bekymret enn beroliget... For å si det sånn så var jeg på UL nå på torsdag. Var 5 uker på vei. Jeg synes legen var veldig kynsik!! han sammenlignet det han så med en hytte.....Noen ganger " ser en røyk komme ut av pipa, men det er jo ikke alltid det er noe hjemme????" Jeg ble så satt ut at jeg skrev mail til overlegen om dette. Dette kan man jo ikke si til en vordene mor... Da er det jo bedre å be meg komme tilbake litt senere for å se mer da........

Overelegen svarte meg og beklaget i løpet av dagen og ønsket meg tilbake på en ny undersøkelse.. Må bare ha med at jeg måtte ta et svangerskapsavbrudd i uke 22 fordi det var noe feil på lungene til barnet.. Å dette er jo også noe for en lege å ta hensyn til før han uttaler seg sånn!!!!!!!!!!!!

Så rådet mitt er at du burde vente til uke 6 el 7

Jeg var på UL da jeg var 6+5(fosteret sin uke 4+5). på dette tidspunkt kan de bare se fostersekken.

Jeg forstår spenningen- men man kan faktisk ikke se fosteret før om noen uker. Klarer du kanskje vente til neste mnd? Du får bedre utbytte da.

Jeg gikk til tidlig UL pga medisinske årsaker..... SKal til neste UL 16 april. Både gruer og gleder meg....

Dette er forresten noen dager siden ser jeg nå. Kan du kanskje fortelle hvordan det gikk? Gikk du til UL?

Jeg kommer vel kanskje med litt seint svar men jeg håper du fant ut av det. Selv var jeg på ultralyd i uke 8. Det var helt fantastisk. Fikk se fosteret tydelig. Det hadde navlestreng og blodcellene føk inn og ut.Hjertelyden fikk jeg også se. Plommesekken var også.Fosteret var 18.9 mm. Fantastisk gynokolog.Bor du i Bergen vil jeg annbefale han.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...