Gå til innhold

Jahh, så har nok sjefen forsnakket seg da....

Anbefalte innlegg

Ja, dette har vært en artig dag på jobb. Det kom fram hvem som hadde satt ut ryktene da. Har skjønt at noen tror at jeg er gravid, noe som stemmer, men som jeg ikke ville si enda. Jeg fornekta det, så får håpe at de gikk på, noen gjorde det hvertfall, men ikke alle. Eneste jeg har sagt det til er sjefen, da jeg alt har vært mye sykmldt, men ingen andre, så da er det ikke vanskelig hvor det kommer fra. Vil jo gjerne si det egentlig, men ikke nå pga at jeg skal begynne i ny jobb snart, og vil ikke si noe der enda, hvis jeg ikke blir sykmldt da. Haff, itte så lett å holde maska.

Fortsetter under...

Huff, veldig uprofesjonelt av sjefen da, kan jo ikke bare fortelle det videre før du er klar for det. Men det er nok dessverre sånn det er på mange arbeidsplasser.

Jeg har derfor ikke fortalt noe til jobben ennå, prøver å skjule magen så godt jeg kan en stund til.

Når er det egentlig vanlig å si ifra til jobben?

Lykke til med ny jobb og alt sammen. Man kan fort føle seg dum i forhold til jobben når man blir gravid, men man få bare trøste seg med at familielivet tross alt er viktigere enn hva noen teite kolleger eller sjefer måtte mene.

Hehe, er mest fett her også, men det synes ganske godt siden jeg er ganske tynn til vanlig. Men på de dagene jeg er mest oppblåst beholder jeg gjerne jakka på på jobben.. Passer jo ganske bra siden det er så kaldt for tiden.

Ingen som har spurt meg ennå, men jeg mistenker folk for å ha tenkt sitt.

Jeg er bare 11 uker, men det er tydelig at det synes mye fortere andre gang. Første svangerskap var det mange som ble overrasket da jeg fortalte at jeg var gravid da jeg var over 5 mnd på vei.

Hard mage er litt søtere enn en diger bilring, ja..

Annonse

Er ikke så tynn fra før så jeg blir vel sen ut som høygravid i 5mnd tenker jeg, hehehe. Er 11+3 jeg også. Driver å regner på den terminen, blir ikke helt klok. Funnet ut at det må bli 11sep, utifra ul og unnfangelsesdatoen. Hvilken termin har du fått?

Hei, loven sier dette om varsling:

"Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp."

Men det er jo veldig fair å si fra så tidlig som man er komfortabel med - slik at man har tid til å finne vikar eller fordele arbeidsoppgavene.

Jeg skal si fra her neste uke - da vil jeg være 12 - 13 uker på vei. Har vært på UL i uke 11 og vet at alt ser greit ut, men har akkurat begynt i ny jobb (særdeles dårlig planlegging -dette barnet skulle ikke kommet før om 2 - 3 år, men, men) og ville drøye noen dager før jeg fortalte nyheten.

Tenkte på en ting, jeg klarer snart ikke å skjule magen lengre, må gå i de få fæle klærne jeg har, og føler meg rimelig uappetittelig og ikke kunne ha på meg litt freshe snertne klær. Problemet er som jeg skrev over at jeg skal begynne i ny jobb om en uke, og om 14dager skal jeg på ny ul. Men jeg har ikke lyst til å si det på jobben enda, men er drit lei disse klærne. Kjøpte meg nye klær i går, sukk, vil ha de på nå, men da ser man at jeg er gravid, Haff, å skal jeg gjøra? Kjedelig å møte den nye sjefen på butikken eller noe, eller at hun hører det fra noen andre og da. Føler at jeg er skikkelig lusen å skal begynne i ny jobb, og de har vært med liten/ufaglært bemanning lenge også skal jeg antagelig ikke være der lenge, men kunne jo ikke si nei til en fast stilling. Ikke lett å få det om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...