Gå til innhold

TVILLING-listen: Hvem fikk hva og når?

snipp & snapp i 38.uke

Anbefalte innlegg

Hei Jenter,

Heldigvis så er det mange av dere som har fått tvillinger som ikke har forlatt forumet men er inne på denne siden og bidrar med erfaring ++, derfor tenkte jeg at det hadde vært fint med en tråd for dere om :

Hva dere fikk

Hva de heter

Når dere fikk dem (gjerne også med når i svangerskapet fx 36+4)

Vekt & lengde fx

Mer?

Kjekt om dette kan virke....: )

Fortsetter under...

Hei.

Benjamin & sondre ble født 9 okt 2006 :-) i uke 38 pluss 3.

3230gr og 2930 gr 50 cm lang begge to, så det var to store flotte gutter. var på 4 mnd kontroll og nå er de 8 kg hver !

det er ganske slitsomt til tider med to beibier, tenker at alt blir lettere jo større de blir, men jeg traff en med tvillinger på 6 år, og hun sa at det ble enda travlere...... at de rotter seg sammen når de blir større og finner på mange gøyale fantestreker sammen.... men men hver alder har sin sjarm :-)

Amanda og Jessica ble født 23. oktober 2006 og er i dag 4 mnd.

Fødselen startet av seg selv ved at vannet gikk, men de ble hentet ut med keisersnitt etter 30 timer.. Det gikk fint.. Ingen dramatikk..

De veide 2310g og 2360g og var 45 og 46cm lange..

Flotte, blide og fantastisk skjønne jenter som har beriket livet til mammaen sin utrolig mye. Det er fryktlig hektisk, men mest kos..

Amanda har hatt kolikk men det gikk over etter litt over tre mnd og begge sover nå stort sett hele natten..

Annonse

Sigrid og Sverre ble født 16 november 06 i uke 39+2 (fødselen ble satt igang) Begge var 50 cm, Sigrid var 3200g og Sverre var 3600. Joda, jeg så ut som en flodhest på slutten:-) De søte små er forholdsvis rolige og kolikkfrie (heldigvis)! Livet med 3 barn på knappe 3 år er travelt men trivelig:-) Det ligger bilde av de to da de var nyfødte på mitt nick under våre album.

Lykke til med innspurten damer! Dere har virkelig noe å se fram til!

Hei

Jentene våre heter Tiril og Rikke, og de kom i uke 37.

Rikke kom først og var 2635 gram og 46 cm, og Tiril var 2655 gram og 47 cm.

Vi hadde planlagt keisersnitt etter eget ønske, og det gikk kjempefint.

Jentene ble født 13.12.06, og de er selvsagt aldeles nydelige.

Andrea (snart 2 år) og Jacob (6 år) er stolte storesøsken.

Vi koser oss masse hjemme, og jeg og mannen min har faktisk vært ilag med oss fram til nå. Vi har vært på tur med hurtigruta og kjørt Finnmark rundt på tur, alt med 4 små i bilen.

Kjempekoselig!!!

Mine tvillinger kom 13.06.06 og de ble født i uke 31+5.

Jeg fikk ei jente og en gutt. Som heter Victoria og Andreas.

Victoria veide 1750 (lengden ble målt 1 uke etterpå som var 41,5 cm)

Andreas veide 1790 (_______"________________________42 cm)

De prøvde å stoppe riene siden det var så tidelig, men det var for sent.

Var på sykehuset i 5 uker. Victoria hadde en hjerneblødning (grad 1), men det ser ut til at det går kjempe fint.

• 2 uker senere...

Dytter litt på denne jeg - liker å følge med etterhvert som vi kommer i mål her inne, og nå kan det visst se ut som om jeg kan bli neste kvinne ut iflg. terminlisten...??

Jaja, - spennende alt dette, det skjer jo så mye med dere alle : )

Håper flere skriver seg inn i denne listen etterhvert som dere får overskudd etter fødselen, fin å ha når man lurer på om de kanskje kommer snart....: )

Lykke til alle sammen - med og uten stor mage

Heisann!

Randi og Kristin ble født 10.02.07, og jeg var da kommet til uke 35+3. Ble litt paff når vannet plutselig gikk, men da var det iallefall bare å komme seg til sykehuset :-)

De ble tatt med keisersnitt pga sete- og tverrleie og Randi var 2408gr og 46cm og Kristin var 47 cm og 2462gr. Kristin lå på observasjon første døgnet pga fostervann i lungene, men ellers så har alt gått kjempefint.

Jentene er kjempesnille og vi koser oss glugg ihjel. Og formen min har også vært kjempefin etter fødselen.

Så dere har alle virkelig noe å glede dere til!! :-)

hei alle sammen.

Blir ikke så ofte tid tilå sitte på nettet nei, men koselig å holde kontakten.

Linus og Leonora ble født 30 oktober. Jeg var da i 39-4 og ble satt i gang. De veide 3300 og 3345. Linus kom først og Leonora etter 27 min kom i seteleie. Fin fødsel.

Selvfølgelig har vi mye og gjøre men koser oss masse!!!

Emma Catherine og Evan Christopher kom til verden 18. januar 36+6. Kjedelig at en dag gjør dem til prematur....

Jenta ble 2.6kg 47cm men gutta var sjokk 1800g og 41cm! Var på reglemessig kontrol på sykehus pga. stoffskifte og tatt ultralyd hver andre uke. Legene var ikke klar men morkaka til gutten har sluttet å virke helt ;( til tross for at jeg hele tiden sa at jeg følte ikke spark fra han. En advarsel til de som går til SSK (Kristiansand).

Vi bodde på sykehus etter barsel i 5 dager på nyfødt. Ikke særlig gøy med 2 barna hjemme. Har to gutter på 11år og 20 måneder.

*Tvillingene er 7 uker nå og skal veies i morgen og er super spent. Siste kontrol var gutten 2750g og jenta 3100g.

Annonse

Sofus og Theodor kom ut av magen 36+4, 28.10.2005 kl. 14.05. Sofus veide 2490g, fikk ikke eksakt lengde siden han kom med rompa først, men ca 47 cm...

Theodor døde i svangerskapsuke 20-21, litt usikker. Fant det ut på kontroll da jeg var 22+0... De utviklet TTTS, og han fikk ikke nok næring etter operasjonen og klarte ikke mer...:(

Barnepleiern veide han ikke, for hun mente han ikke var noe å ta div mål av... I følge henne så han ikke ut som en baby og var derfor heller ikke noe jeg burde se, eller de ta bilde av...

Sofus er nå 16 måneder, veier 9285g og er ca 78 cm. Ikke den største gutten i gata, men definitivt den vakreste!! :o)

fikk i uke 33+4, 12.06.06. blei tatt med litt haste keisersnitt pga 2 ting 1 var at e var begynt å bli veldig dårlig dei sier atdet var HELLP svangerskapsforg. og så var det så utrolig trangt i magen min og min lille tuste hadde stukket tåsene forran hode på lille mann ;)

Juliane Emilie 2265 kg, 45,5 lang

Ewan Alexander 2245 kg, 46,5 lang

Nå er dei alt 9 mnd ( i dag faktisk) og tiden har gått sååskremende fort.

Koser meg masse det er super deilig å være tvillingmamma, men det er og hektisk, til tider VELDIG hektisk.. Har tenner på gang og er gressenke akkurat nå. Men deilig er det uansett.. gled deg :)

klem

• 2 uker senere...

Jeg har fått to nydelige velskapte gutter, de kom til verden den 22/02-07 under vanlig fødsel bortsett fra at de måtte forløses med tang.Fra jeg ble kjørt inn på stua til jeg hadde begge ute tok det 4 timer så jeg skal vel ikke klage til og være førstegangs... :) De skal hete William og Lucas og dåpen blir vel engang rundt juni tenker jeg. Tv1(lucas) var 4l cm og veide 2315 tv2(william) var 46 cm og veide 2420...... De er bare helt perfekte ;)

Hilsen en VELDIG STOLT tvillingmor... :)

hei hei jeg fikk en gutt og en jente 18.06.06.. De heter Malin og Mats, de kom i uke 34+5.. men de var kjempe store de var 2760g og 2840g og 48 cm lang. så alt gikk kjempe bra selv om de kom litt før tiden:)

No er de 9md og er kjempe aktiv mats er begynt og gå etter gå vognen og malin kryper såå bare det... Så dere har og glede dere til jenter,, det er fantastïsk med tvillinger, de har sååå masse selskap i hverandre...

Lykke til alle sammen

Mads og Erik kom til verden 17.mars 2007.

Mads trengte litt hjelp, og kom med sugekopp klokken 00.46 lørdag 17. mars.Erik kom med keisersnitt klokka 03.46 lørdag 17. mars. Mads og Erik vokser bra og spiser bra, sover godt mellom måltidene- selv om natten- hurra!

Så vi har det flott og nyter dagene!

Vi koser oss!

God påske til alle!

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei! Vi fikk en gutt og ei jente den 17.august 2006. De nærmer seg snart året da faktisk, dette året har jammen gått fort!

De ble født ved 38 fullgåtte uker. Kom til verden med keisersnitt, da mor hadde lett svangerskapsforgiftning, og jenta som skulle ut først, satt med rompa ned. :) Jenta veide 2910g og var 47cm. Gutten 2970g og 48cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...