Gå til innhold

TVILLING-listen: Hvem fikk hva og når?

snipp & snapp i 38.uke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine to gutter ble født 19. januar 2007.

Fødselen ble igangsatt med stikkpiller (termin 28. januar) og det gikk veldig fort når den først var i gang. Det ble bestilt epidural, men den fikk de ikke tid til å sette. Jeg fikk kun litt lystgass under fødselen.

Elias (2820 g / 47 cm) og Noah (2860 g / 47 cm) kom med 4 minutters mellomrom.

Det har vært en fantastisk oppfølging på sykehuset i Kr.sand under hele svangerskapet. Fødselen var også en veldig positiv opplevelse. Selvfølgelig var det vondt, men det beste av personalet var på fødestuen pga. tvillingfødsel, så vi følte oss veldig trygge hele tiden.

Det er mye å gjøre som tvillingmor, men jeg vil anbefale alle å samkjøre barna så fort som mulig. (mat, bleieskift, sove osv.) F.eks: Dersom den ene våkner og vil ha mat om natta, så vekk den andre og gi mat til den også.

Nå begynner mine gutter å nærme seg et halvt år, og det er veldig koselig. De har enormt glede av hverandre og elsker å "pludre" sammen på matten.

Akkurat nå ser jeg bare fordeler med å få tvillinger. Gled dere alle vordende mødre.

Hei

Jeg var så utrolig heldig og fikk 2 vakre Jenter, som heter Wilma og India. De ble født den 27/06/07 og ble forløst med keisersnitt. Jeg var da i uke 36+1.

Wilma var 2706 gr og 45 cm og India var 2165 gr og 44 cm. Helt perfekte begge to.

Jeg er verdens lykkeligste :-)

Våre 2 gutter kom til verden 3. juli etter at jeg ble satt igang i uke 39.

Det ble ikke en slik fødsel jeg hadde forventet.

Begge lå i hodeleie, så skulle egentlig fått en grei fødsel sånn sett.

Vatnet ble tatt 2. juli, midt på dagen, og jeg ble satt på drypp, men riene tok seg aldri opp. Jeg gikk gjennom vaktskifte etter vaktskifte og ble mer og mer fortvilet.

På morran mista jeg riene helt. Men de tok seg heldigvis opp igjen. Men ikke nok. Førstemann kom aldri helt nedi bekkenbunn.

Han ble tatt med vakum ett døgn etter vatnet ble tatt. Han var 3090 g. Fem min etter kom lillebror med sete og en fot først. Han hadde begynt å få dårlig hjerterytme så de ville ha han ut så fort som mulig. Han var 2820 g. Begge var 49 cm.

Jeg var så nære ks som jeg kunne komme.

Jordmor hadde kviskra til legen at "hvorfor klipper du når vi likevel må ta ks" :)) De sa de var veldig imponert over hvor besluttsom jeg var, for tror jeg pressa de ut på pur viljestyrke uten ordentlige rier. For jeg ville absolutt ikke ha keisersnitt!!!

Da morkaka skulle ut måtte jeg i narkose. Satt bom fast...

Det endte med at jeg mista over 2 liter blod, så var ganske så redusert i noen dager. Men utrolig hva 8 poser blod hjelper :)) Etter 8 dager på sykehuset kunne vi reise hjem:))

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg fikk 2 gutter på 17.mai!! Ble satt igang da 16.mai, da var jeg 38+3 uker på vei! Ble tatt med vakum begge to, satt godt fast! Ferdinand veide 2919 og var 49 cm lang, fabian var 3100 og 50 cm lang...Men nå har storebror tatt igjen lillebror og er tyngre!

Koser oss hjemme, men fy som dagene flyr..

Hei, og gratulerer til alle dykk som har fått tvillingar siste tida her inne.

Har ikkje vore særleg aktiv etter at eg fekk tvillingane, men er av og til inne og les litt.

Nora og Kristina kom til verda 02.02.06, etter igangsetjing, veke 37+5. Nora kom med hovudet fyrst, og då ho var ute, snudde Kristina seg og ville ut med setet fyrst, 12 minutt etterpå. Det gjekk heilt fint. Nora var 2892 g og 47 cm, og Kristina var 2730 g, ikkje målt lengda pga setefødselen. Etter fødselen kunne ikkje legane sjå om dei var ein- eller toegga, og sidan dei var temmeleg like heile tida, DNA-testa vi dei då dei var ca eit halvt år. Einegga, viste testen.

Friske og fine har dei vore heile tida, og dei ligg godt an i utvikling. No spring dei rundt, er begynt å prate litt, og held heile familien i ånde. Dei to er barn nr 4 og 5 i syskenflokken.

Hei!

Jeg fikk en jente og en gutt 22.05.07. Tobias var ute først og veide 3002 gram, Mathea ble hentet ut et minutt etter og veide 2550 gram. Lengde ikke målt da de lå i sete og tverrleie, men anslått til 46-47 cm. De var begge 32 cm fra hode til rompe.

De ble tatt med ks en uke før planlagt ks, i uke 36+2.

Nå er de to mnd og sover hele natta;-), de er veldig rolige, sover, spiser og sitter og ser seg rundt og smiler innimellom. Vår første hadde kolikk, så det var faktisk mer arbeid med en da enn d er nå, men de tar det nok igjen når de begynner å røre mer på seg.

Hilsen en veldig stolt trebarnsmamma.

Hei hei :)

Vi ble foreldre til ei jente, Sigrid, og en gutt, Sverre, den 15. april. Jeg var da 39+4. Fødselen startet av seg selv, men fikk aldri mer enn 5 cm åpning, så til slutt ble det besluttet keisersnitt. (Kunne faktisk få bestemme selv hvem som skulle bli "født først", men det spilte og spiller ingen rolle for meg, så de tok ut Sigrid først.) Sigrid veide 2540 g og var 46 cm, Sverre veide 3140 g og var 49 cm.

Nå er gullene blitt 3 måneder og vi koser oss masse! Ja visst er det mye å henge fingrene i den første tiden, men så lenge man er forberedt så går det meste greit tror jeg :)

Vi fikk to ubestkrivelig vakre jenter 20.04.07..De heter Vilde og Linnea..

De ble tatt med ks,var hardt rammet av svangerskapsforgiftning..de kom i uke 35+0!Vilde veide 2450gr og Linnea veide 2335gr,begge var 46 cm lange..

Linnea trengte starthjelp med pusting med lå bare med c-pap i 4-5 timer og begge lå i kuvøse i 4-5t..De var hardt rammet av gulsot åsså..men det gikk over etter 3-4 uker ca..De ble skrevet ut av sykehuset 3 uker etter fødsel..

Nå er de 3 1/2 mnd og veier ca 5,6kg og er rundt 60cm lange..perfekte og herlige jenter..

JEG ELSKER Å VÆRE TVILLINGMAMMA!!!!

26 juni kom Andrea og Benjamin til verden, det var fire uker før termin.Jeg fødte på vanlig måte. Andrea ble tatt med tang, mens Benjamin bråsnudde seg og ble dratt ut med beina. Det hele var over på noen få timer, en fantastisk opplevelse! Andrea veide 1700 g, mens Benjamin var litt større med sine 2580 g. Andrea lå på nyfødtavdelingen en uke på riksen og en uke på Ahus.

Begge to har vokst masse og har det kjempefint!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...