Gå til innhold

Kattebitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig for babyen hvis mor blir bitt av en katt?

Tenker da på om man kan får toxoplasmose eller annen dritt via bitt og sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel sånn det evnt smitter..

Skrevet

kommer vel annpå åssen ma blir bitt.. om det er djupt eller bare sånn skrape bitt.. har 6 katter i hus nå, fire av e biter meg(kanskje fordi de er tre uker gamle og lekne?), men tviler på at det er noe fare liksom.. må vel helst spise katte bæsjen for å få tokso, men som sagt, kommer helt annpå hvordan type bitt det er

Skrevet

Toxoplasmose blir vel smittet fra katteavføring og kattene slikker jo seg til en stadighet opp i rumpa....

Ta en bl.prøve på legesenteret du. Trenger ikke time for det, bare å stikke innom.

Skrevet

Det er ikke et dypt bitt, ble bare litt rød, som den øverste huden gikk av. Rant ikke blod eller noe, kunne vel presset ut litt hvis jeg la godviljen til, men...

Skrevet

jeg vil si det er tvilsomt å kunne bli smittet da.. ja, kattene vasker seg bak. men i kattens avførng er det første tter et par dager ettr at den har kommet i kassen, at tokso bakteriene er oppe på fullt.. mulig jeg ikke er hysterisk eller noe, jeg mener det blir akkurat det samme som katteklor.. en annasak hadde det aknskje vært om katten hadde bitt såpass hardt at tennene hadde kommet i blodbanene.. men da er det og andre ting man burde tenke på, som f.eks stivkrampe osv.. men trur nok du skal slappe helt av.. har som sagt seks katter, er snart 30 uker på vei :) de biter ok klorer, og jeg har ikke noe tegn på noen ting, og tar det heller ikke så nøye.. må jo nesten spise møkka for å få tokso , er jo liten sjangs for å bli smittet.. men altså, er du urolig, så ta en tlf :):) jeg er jo ingen fagperson, sier bare hva jeg har fåttt beskjed om o.l, så er du urolig så ville jeg tatt en tlf.. men personlig trur jeg nok ikek det er noen fare :)

Skrevet

vil ikke tro det har noe å si om det er et sånt overfladisk bitt..

jeg leker med katten min stadig vekk å hun biter jo meg og klorer,..

men tror ikke du skal være urolig med mindre tenna har pierca huden skikkelig og du blør mye..

Skrevet

Faren med dype kattebitt er stivkrampe...(ikke toxsoplasmose!) Men viss det bare ble litt rødt så kan du nok slappe trygt av! Jeg tråkka en spiker langt inn i foten tidligere i svangerskapet, ble kjemperedd da... Men etter samtale med lege fikk jeg beskjed om at jeg fikk følge litt med, være flink å rense foten. Mest sannsynelig så kom det til å gå veldig fint så lenge ikke spikeren var rusten! Vaksinen mot stivkrampe anbefales ikke når man er gravid... Som med det meste av annen medisin!

Som nevnt over her så smitter toxoplasmose gjennom katteavføring, jord, (derfor viktig å vaske frukt og grønnsaker godt før du spiser det) og rått kjøtt...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...