Gjest Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har hatt ganske hyppige kynnere i det siste. Serlig om kvelden. Kanskje 10-15 i løpet av en kveld. Går raskt over og er ikke vonde. Er det mye eller normalt? Jeg er 30 uker.
misyme Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Jeg begynte aa faa ganske sterke kynnere i uke 26 (vanlig), men det var opp og ned ettersom dagene var slitsomme, lange, tung jobb etc. Jeg jobbet ogsaa 42 t/uka. Da jeg ble satt ned til 70% og etterhvert 50%, ble det mindre.. men det kommer ann paa din fysiske aktivitet ogsaa. Ikke bli engstelig, det er helt vanlig dette med sterke kynnere, og i tillegg saa reagerer vi forskjellige vi jenter. Noen har mye ganske tidlig, andre nesten ikke noe, og andre kjenner de förste kun paa slutten av svangerskapet!
misyme Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Glemte aa si at om du begynner aa bli sliten av kynnerne, saa er det kanskje paa tide med en liten "puste-pause" i bakken, dvs en dag med hodet paa puta, eller rett og slett en lettere dag paa jobben for aa roe ned tinga.
Krølle79 Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har også masse kynnere, og har hatt de i noen uker nå (er i uke 36 nå..).. Er helt vanlig, dette.. Er enig med misyme i at det kan være lurt å ta det litt med ro dersom du synes de kommer jevnt og tett.. Er ofte kroppens måte å be om litt hvile på..
snartmammapåny Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 jeg har vel 4-6 i timen stort sett hele dagen.. Tror det er litt mye, men så lenge de ikke kommer regelmessinge så er det ingen fare sier jm. Stoler på henne;) Det begynte vel med 10-15 per kveld i uke 18.. Så har det blitt en del flere nå når det nærmer seg slutten. Tror det er positivt med kynnere, er jo livmoren som forbreder seg på fødselen. De er jo ganske slitsomme, men kommer jo noe godt utav det til slutt... Er jo litt ulikt hva som utløser kynnere, noen får de av stress. Så da kan det være en ide å stresse litt ned. Andre, som meg, får de enten de stresser eller sover, så da er det ikke så mye å gjøre. Men prøve å unngå å stresse er nok en god ting uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå