Gjest Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 vært hos legen på kontroll,alt var bra med barnet og urin og blodtrykk var bra....men sf målet mitt var så høyt sa han,litt over 40 og han pratet noe om å bestille keisersnitt ved termin dato....legen min er flink men uteladsk så har litt problemer med å forstå hva han sier innimellom....Jeg er i uke 38+++ nå og har termin om 9dager...Noen med erfaring eller som kan noe om dette som kan svare meg??? Mener han ungen er stor eller???
riho1 Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 hmmm tror nok han mente at babyen var stor ja, men hvorfor sendt han deg ikke til ultralyd på sjukehuset først.....som jeg forstår på de som har mistanke om det er at de skal det først så skal de bestemme keisersnitt. mvh
Amonym i dag Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Du må ta kontakt med legen igjen. Viktig for deg å vite hva som skjer, og skal du ta keisersnitt, må han jo informere om det. SF-målet sier ikke alt om størrelsen på babyen, det kan også si noe om mengde fostervann o.l. Men hva som vil skje framover er det jo kun legen din som kan si noe om, så ta en telefon og forklar at du ikke fikk med deg alt:) Lykke til:)
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 takk for tips,skal ringe han i morgen for da har han tlf tid på morran......
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 I mitt første sv.skap havnet jeg på utsiden av skjemaet når det gjelder symfysemålinga på slutten. Ungen var "bare" 4090 gram da han kom, og ingen snakket om keisersnitt da.....
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 En allmennpraktiserende lege kan ikke bare bestille et sectio på sykehuset!! Om du skal ha det, må det vurderes av gynekolog på det sykehuset du skal føde. Om det er snakk om planlagt keisersnitt, gjøres dette vanligvis 10 dager før termin, for å unngå at fødselen setter i gang før dette. Uansett lurt å ringe legen din, for å oppklare. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 snakket med legen min nå og han sa at ikke noe gjøres før termin om en uke,jeg trudde og det skulle være litt før termin når det er bestemt keisersnitt....sukk....helsenorge sier jeg!!!!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Dersom de har mistanke om at barnet er stort skal de jo sjekke hoftene dine for å sjekke om det er plass til barnet gjennom der. For de aller fleste av oss er det plass, men det bør de jo helst finne ut av før fødselen er i gang da... Har du også jordmor? I så fall tror jeg at jeg ville tatt en telefon dit også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå