Gå til innhold

gikk vannet(?!?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

måtte VELDIG tisse igår. gikk på do,det rant. men så kjente jeg plutselig noe rant ut der urinen skal renne fra. kjentes ikke ut som det før gjorde det.

ble rotete skrevet dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke peiling...er førstegangsfødende,og ikke så mye peiling på sånt. hvis du er usikker,så bør du jo uansett ringe fødavdelingen,og høre hva de sier...hvis du lekker fostervann eller at det har gått,så må du vel på sykehuset uansett...hvor langt på vei er du?

Skrevet

Fostervann skal visstnok lukte ganske sterkt av ammoniakk, så du hadde trolig kjent lukta dersom det var det. Det er også veldig sjelden at vannet går når man står oppreist eller sitter i følge litteraturen jeg har lest, da ligger hodet til babyen i veien, men det kan skje. Dersom du er urolig, så er det greit å ta en telefon til føden og få det avklart.

Skrevet

vannet mitt gikk med 1mann,jeg sto ved vasken på badet og plutselig bare rant det....mitt var helt klart og ingen likt heller,men litt seigt....det kom i puljer så måtte gå med bind,det er som du sier at det kjennes ut som du må tisse også kommer det....men det er forskjell på folk å da,var det noe farge på det? Jeg ville ringt føden å snakket med dem jeg. Lykke til!!!

Skrevet

Med 1.mann hadde jeg det slik du beskriver da vannet gikk, og det kom bare litt i gangen fordi hodet stengte for på en måte. Men hos meg var riene så vidt i gang da. Sjekk med føden du om du er usikker. Ihvertfall om det skulle komme mer. Lukta ikke noe spes av mitt og ikke var det noe farve jeg reagerte på heller.

Skrevet

Men skjønner ikke helt hva du mener med at det rant der urinen skal renne fra??

Fostervann og urin kommer jo fra to forskjellige steder... Er ikke helt med...

Skrevet

man skal vel uansett ringe føden hvis man tror at vannet har gått; særlig om hodet ikke har festet seg enda. Vet du det forresten?

Har hodet festet seg?

vannet gikk på meg på førstemann, der kom alt i en foss, så det var ingen tvil. Men det et visstnok veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, det er ikke alltid det er så lett å si.

Ring en jordmor du; det ville jeg ha gjort!

Spennende da, - lykke til!

Skrevet

hodet er godt festa...får se om det skjer noe mer.

Skrevet

hmm.. fostervannet kommer ikke i urinrøret.... det kommer fra kjeden.

Skrevet

for dere som ikke skjønte det.. vet vannet og urin ikke kommer fra samme plass. men kjentes ut som jeg begynte og tisse etter det hadde rent en stund

Skrevet

Åja, misforstod deg litt jeg.... leste en gang til så skjønte jeg hva du skrev.

Hvordan går det nå da? Kommer det mere? Har du ringt føden?

Da vannet mitt gikk første gang, kom det mye (var ikke på do) og det bare fortsatte å komme hver gang jeg reiste meg opp. Ble kliss våt. Vet at det kan oppleves forskjellig, men dette er min erfaring da.

Skrevet

ringte føden nå..hvis det kom mer skulle jeg ringe igjen. hun trodde det bare var tiss siden det ikke kom mer. hatt murringer i mage og rygg igår med 20min mellomrom. blir spennende og se om det skjer noe snart. takk for mange svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...