fått en flott gutt!! Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Noen som har vært til stripping som kan forklare meg hva det er og hvor vondt det virkelig er? Kan jeg klare å gjøre det selv? Er stripping og tøying det samme? Hvor lang tid etter at dere ble strippet startet fødselen? Jeg er depserat nå, og vil gjøre alt får å få ut skatten min.
Lirum Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Stripping! Jeg tror det er "å røske litt" på livmorhalsen. Det er å dytte og klø og irritere den litt. Tanken med det er at den forandringen som ligger å ulmer i den sånn hormonelt kan få satt seg igang på denne måten! Stripping må gjøres av jordmor eller lege, det er nok ikke lurt å gjøre det sjøl nei! I mine forrige svangerskap følte jeg at barnets hode lå tungt på åpningen ovenfra og at når jeg gikk fikk dette en liknende effekt fordi barnets hode tynget og sånn sett stimulerte til modning! Denne gangen kjenner jeg ikke dette, det virker som om barnet ligger lenger oppe - og jeg er idag også 11 dager på overtid!! Tøying er ikke SÅ vanlig - det skjer vel helst dersom fødselen stopper opp på 8-9 cm åpning og jordmor ikke ønsker å la det drøye. Da kan det hende hun tøyer fordi barnet må ut... Jeg har også lest her at noen ble tøyet av jordmora si på kontroll like før termin, men det er også første gang jeg har hørt DET!! Det er ikke særlig vanlig at svangerskapskomtrollene innebærer GU i det hele tatt! JEg er også desperat, men har innsett at jeg må vente og oppleve håpefulle start på rier og greier,,... også pfffff!? Jeg forsøker å balanserer aktivitet og hvile jeg da!
fått en flott gutt!! Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2007 Takk for svar Lirum Vi får bare vente, men jeg har har nesten prøvd alt av kjerringråd. Ingenting virker på meg. Jeg er forresten begynt å hoppe tau nå. Så da får vi se hvordan det kan virke.. Andre som har svar på spørsmålene mine om stripping?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Stripping er å frigjøre hinnene fra livmorhalsen. Dette kan frigjøre hormoner slik at man modnes fortere. Må gjøres av fagpersoner.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Det er ganske vondt å bli strippet. Jeg har blitt det 3 ganger på ei uke nå.. au! Men det er effektivt da, slimproppen er gått og jeg er mer moden.. blir satt igang i morgen.. Ville ikke gjort det selv, for man vet virkelig ikke hva man gjør da..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Det er for fagpersoner altså! Ungen kommer da når den er klar!!! Hvorfor stresse så mye?
fått en flott gutt!! Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2007 Fordi at ungen er klar!! Og jeg har det ikke bra lenger.. DERFOR. Hvorfor ANONYM får å svare på dette da?
mamman til sander og mathilde Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Var hos jordmor for en uke siden, da var hun oppe og irriterte livmortappen, noen timer senere kom det blodblandet slim, men var borte dagen etter. Så var jeg på overtidskontroll nå på mandag, da gjorde legen det sammen, og nå har jeg hatt blodig slim siden mandag, men fortsatt vil det ikke sette igang... kjedelig... venter og venter.... Er 11 dager på overtid, og skal på ny kontroll i morgen (barnet har det visst veldig bra, så det skulle ikke være noe farlig) men jeg vil så gjerne ha han ut nå!!! Regner med å bli satt igang i morra etter kontrollen, men håper det begynner å skje noe i kveld eller natt slik at jeg slipper å måtte bli satt igang... Får kanskje gå meg en tur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå