Gå til innhold

Skarlagensfeber farlig for gravide/fosteret???


mother to be :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg jobber i barnehage, og nå er det flere av barna som har skarlagensfeber. Hun jeg jobber sammen med mente jeg burde undersøke om skarlagensfeber er farlig for fosteret (jeg er 12 uker på vei)...Har søkt litt på nettet,men finner ikke noe info om det. Kan noen av dere hjelpe meg??? Setter stor pris på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hatt skarlagensfeber for 1 år siden. da var ikke jeg gravid, men min svigerinne var. hun fikk beskjed om å ikke være oppe i meg før penicillinet

hadde fått virket litt. det er jo egentlig bare en sterk sreptokokkinfeksjon i halsen som fort uten behandlig sprer seg i kroppen. Skulle du merke sterke halssmerter, uvanlig slappehet så får du løpe til legen. medisiner behandler dette fort. Ellers vet jeg ikke hvor vidt selve fosteret blir berørt. Ring jordmor eller legekontoret ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:) Jeg får vel ringe legekontoret mitt for sikkerhets skyld ja, i tilfelle det kan være farlig for fosteret...Vil jo ikke utsette det for noen fare...Om jeg skuile bli syk, så er ikke det så nøye, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...