Gå til innhold

når begynte dere med leggerutiner og hvordan gjorde dere det?


mamsen og ML+litenimagen

Anbefalte innlegg

gullet mitt er 8 uker og har en lei tendens til å være veldig våken når vi begynner å bli trøtt. hun sover lenge om morgenen, så skal ikke klage, men skulle gjerne ha forskjøvet leggetiden hennes litt. hadde vært perfekt å få til å legge henne rundt 21. aner jo ikke hvordan jeg skal greie dette, når hun først er trøtt så sover hun og da er det så og si umulig å holde henne våken, er heller ikke lett å få henne til å sovne når hun er lys våken. kan et bad hver kveld hjelpe? hva gjør dere?

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her begynner vi å forberede legging rundt kl 20.00-20.30 tiden. Da ammer vi... Etterpå tar vi et kveldsbad. Dette gjør vi hver kveld fordi det roer henne veldig. Vi bruker god tid på å få på pysj. Prater litt, stryker masse på henne og koser. Når pysjen er på får hun henge litt over skulderen. Vi går noen runder rundt i stua sånn at hun slapper av (hun elsker nemlig å henge over skulderen). Når hun er rolig så tar jeg henne med på soverommet. Legger henne, tar dynen over og putter i smokken. Sitter å stryker henne litt på panna/håret og synger et par god nattsanger også går jeg. Hun har ikke sovnet da men ligger å koser seg til hun sovner.

I begynnelsen skreik hun mye. Da tok jeg henne opp, roet henne i mørket på soverommet også tok jeg samme prosedyre, i sengen, godnatt sang også gikk jeg. De første to ukene tok det litt tid før hun faktisk sovner, men nå er det veldig sjelden at jeg må ta henne opp igjen og roe henne.

Av og til så ligger hun nå å sutter en times tid før hun sovner, men jeg tror hun koser seg i senga si nå jeg.

Lykke til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner med legging rundt 9... bader først, koser med han masse på stellebordet før og etter.. både pappa'n og jeg, tar god tid å ta på pysjen.. så får han siste måltidet for dagen på soverommet med dempet belysning.. så er det rett i vogga, og selv om han er lysvåken er han stille og det tar ikke mer enn et kvarter så sover han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tak for råd jenter:) problemet er at hun ikke tar smokk. dette gjør jo at jeg ofte blir smoken hennes, noe som jeg vet er veldig uheldig. pleier ofte å amme henne i søvn, det funker, men hadde jo vært fint å bare kunne legge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...