Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Har en liten jente på 5 dager og er veldig usikker på dette ammegreiene.. Hun kan ligge og suge godt i 5 min og da slipper hun taket og har som regel sovnet.. Har hun da spist nok eller bør jeg vekke henne og legge henne til igjen? Hvordan vet jeg at hun har tatt det hun skal ha.. Bør jeg pumpe meg etter hun har spist, evt pumpe det andre brystet? Nå ammer jeg bare på en side av gangen, og da går det jo opp mot 6 timer før hvert bryst blir brukt igjen.. skulle jeg ha pumpet litt innimellom? Er så redd for at jeg ikke skal ha nok melk...
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Kan du ikke ta en tur til helsestasjonen og veie? Da vet du om hun legger på seg eller ikke, men sannsynligvis får hun jo nok mat hvis hun virker fornøyd Nok melk er jo den melken barnet ditt trenger, så hvis hun legger på seg trenger du vel ikke pumpe for å produsere mer...da blir det jo bare mer enn hun kan drikke. Min lille gutt spiste bare av ett bryst til han ble ca 10 dager gammel, men har fått mer enn nok likevel (han sover gjerne 3 timer mellom hvert måltid).
mor77 :-) Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Ta en tur på helsestasjonen å vei, eller ring de:-) Alt er helt sikker i skjønneste orden. Det tar faktisk kun 5 min å tømme ett bryst for noen småttiser. Jenta mi var sånn de første dagene. De holdt på å få sjokk på sykehuset. Jeg skulle nettoveie henne før og etter mat. Hun ammet i fem minutter og hadde gått opp 40g. Det var visstnok veldig mye ( hun var kun 2 dager da, men melkeproduksjonen min var allerede igang) JM syns det var merkelig at det kom så mye mat så fort når hun var så liten. Det kommer jo også ann på hvor ofte det du ammer hvor lenge hun suger. Tilby henne ihvertfall mat så ofte hun vil når hun er så liten. Det er ikke vits i å pumpe seg når hun bare er 5 dager. Det er viktig at hun får suge , så hun produserer den melkemengden som er riktig for henne. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå