Gå til innhold

Noen som har ammet med silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opererte inn silikon etter jeg fikk mitt andre barn. Var sikker den gang at det var mitt siste barn, men nå er jeg jo gravid med nr tre da :-)

Har et sterkt ønske om å kunne amme dette barnet også. Er det noen av dere som har erfaringer? Går det like greit, eller er det anderledes?

Veldig takknemmelig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er jeg veldig interessert i å høre om også! jeg har sillicon, venter min første. Legen sa det ikke skulle by på noen prob å amme med sillicon innlegg, men man kan jo ikke være sikker. noen med erfaring?

Skrevet

He he jeg er i akkurat samme situasjon som du som startet tråden, fikk lagt inn silikon etter nr to, og venter nr tre...men dersom ammingen ikke går så tror jeg ikke d har m innleggene å gjøre, de ligger jo helt bak alt brystvevet foran musklene. Så det tror jeg skal gå bra!

Skrevet

Fikk lagt inn silikon etter 1 mann..Nå er jeg gravid med nr 2, og lura på det samme...

Skrevet

Fikk lagt inn silikon i juni i fjor, er gravid nå med førstemann, så det kan jo bli spennende å se.. men i følge legen skal ikke det ha noe betydning i det hele tatt! Vet at det kan skape problemer ved brystreduksjon i visse tilfeller, men ikke med -forstørring!!

Skrevet

Da kan jeg berolige dere alle sammen med at det går helt fint! Ammer nå 3 mann etter også ha lagt inn etter nr 2. Fikk beskjed om at man kunne få litt indre melk - men det har ikke vært tilfelle her:0). Barnepleierene var egentlig det største problemet....forfærdelig fordomsfulle! Lykke til alle sammen!!!!

Skrevet

hei, kan jeg få komme med et spørsmål til dere som la inn silikon etter å ha fått barn? det er ikke meningen å være frekk. men jeg bare lurer. gjorde dere det fordi at puppene ble stygge etter amming? eller var det en annen grunn? har nemlig tenkt mye på det selv. og tenker at om puppene blir veldig slappe og fæle etter amming, så har jeg lyst på silikon eller saltvann.

Skrevet

Jeg gjorde det fordi jeg ikke hadde bryster i utgangspunktet.....etter ammingen var det kun to skinnfiller igjen...jeg vemmet meg så over mine egne bryster at jeg dusjet med bikini....

Skrevet

Jeg vurderer å gjøre noe med puppene mine når jeg har fått barna mine.

Har ganske store pupper og etter amming blir de jo noe slappe og tomme..

Vurderer enten reduksjon eller innlegg, men har jo ikke peilin på dette!

Noen av dere som vet hva som er lurt og hva koster det egentlig å få innlegg nå??

Skrevet

det er jo veldig variabelt hvordan puppene blir etter amming.

jeg hadde helt normale pupper (B cup) da jeg ble gravid med nr. 1 og de ble ikke noe større i svangerskapet. da melka kom ble de helt enorme, man skulle virkelig ikke tro det gikk an. slik var de en kort stund før de gikk tilbake til sin opprinnelige form. uten strekkmerker (heldig der) og samme BH-str som før graviditeten.

da jeg var ferdig med amminga forsvant puppene litt etter litt og til slutt var det ingenting igjen. ingenting som i absolutt ingenting. de hang ikke heller, de var bare "tomme". etter enda to år (med vemmelse) fikk jeg fylt opp tomrommet med silikon og med det fikk jeg puppene mine tilbake. (jeg hadde med bilde av meg selv fra før graviditeten som "slike-pupper-vil-jeg-ha"-referanse og legen lo godt av det). dette er nå 6 år siden og jeg har ikke angret et øyeblikk.

jeg snakket mye om amming med kirurgen som la innleggene, med fastlegen min i ettertid og en hel del andre damer med silikon (dette er etterhvert utrolig vanlig) og innleggene/operasjonen i seg selv er ingen grunn til at det ikke skal gå. (etter reduksjon derimot er det langt vanligere at man ikke kan amme.)

jeg håper på det beste!

for denne gang:

Skrevet

Til Pooos:

det er masse de kan gjøre for å fikse på puppene; jeg betalte 25 000,- for forstørring for under et år siden. reduksjon er litt dyrere. hvis jeg var deg ville jeg kontaktet en kirurg i nærheten og avtalt en konsultasjonstime; dette er gratis de fleste steder... da får du svar på akkurat det du lurer på og du får et "inntrykk" av hvordan det vil komme til å se ut...

lykke til! =P

Skrevet

Har også innlegg. Men produserte alt for lite til lillegutt så jeg måtte gi mme i tillegg. Jeg tror det største problemet medammingen min var behandlingen jeg fikk på barselhotellet. Jordmødrene der var skikkelig slemme med meg, tilslutt fikk jeg angstatakker. Et skikkelig helvete å bli utsatt for når man akkurat har vært gjennom en fødsel, og ikke så bra utgangspunkt for videre amming. Håper dere slipper det, men er nok bra å være forberett på at det kan skje.

Skrevet

Tusen takk for alle svar.....nå er jeg veldig beroliget og håper det med ammingen skal gå bra. Jeg har ikke nevnt dette for fastlegen min enda, men det bør jeg vel gjøre. Syns det er litt flaut, og det er jo helt tåpelig av meg, for som det er sagt her så er jo dette veldig vanlig nå.

Jeg bestemte meg for å ta silikon fordi jeg er veldig tynn, og etter andre mann kom til verden forsvant puppene. Jeg følte jeg hadde en guttekropp.

Innleggene ble lagt bak musklene fordi dette ville se penest ut siden jeg var så tynn. Har ikke angret og er veldig fornøyd. Spent på hvordan de blir etter nok et svangerskap, men det viktigste for meg er at jeg har pupper der :-)

Hilsen HI

Skrevet

Hvordan slemme var de? Var de så fordomsfulle? Må man opplyse de om at man har innlegg?

Uff av meg, at man skal oppleve sånt :-(

Skrevet

Blir helt følsom når jeg tenker på det... Ønsker jeg hadde vært litt forberett på behandlingen jeg fikk så hadde jeg sikkert kunne stått imot bedre. Men er ikke så lett etter å ikke ha sovr på to døgn.

For det første så var det aldri samme jordmor som kom inn til oss, uten alltid en ny et som måtte si sin mening om saken. Kanskje de ikke syntes det var så farlig det de sa, men når man får høre det 10 ganger per dag blir det mye. De sa at jeg aldri kommer til å kunne amme ordentlig, og at ungen min får lide for at jeg vil være fin etc etc. Pluss at de hele tiden klaget på hvordan jeg ammet. Selv om jeg gjorde akkurat som den ene jordmoren sa, så var det helt feil ifølge den neste som kom. PUH!

Skrevet

Forstår deg så godt, det må ha vært så vondt å oppleve. Jordmødre burde holde seg for god til å behandle andre på den måten. Opplyste du dem om at du hadde innlegg? Jeg tenker nå at jeg ikke vil si det....bare de ikke merker det!!!

Skrevet

Jeg har lest et sted, at hvis man tar visse forholdsregler helt i begynnelsen , så kan det forebygge ev problemer senere, dersom man har innlegg. Men husker ikke hvor jeg har det fra...

Jeg husker ikke hvordan de fikk vite at jeg hadde innlegg. Men du burde si det til legen din og snakke med ham om det. Jordmødre desper helt når de får vite det. Er sånn ammehets blandt dem.Ikke gøy! Håper jeg ikke skremmer dere. Men tror det er best å være forberett på at dette kan skje. Da kan man stå sterkere imot. Og det er ikke sikkert at alle jordmødre er slik heller.Kanskje jeg som hadde uflax.

Skrevet

Takk for tips, nico m/sept spire:)

Skal vente til jeg har fått de ungene som skal til for å føle seg fullkommen først:)

Men så er det bare å sette igang! er sansyneligvis ikke mer enn 30 når jeg er ferdig m å få barn, så puppene må få være ungdom litt til..hehe:)

Skrevet

nå har ikke jeg noen erfaring med jordmødre overhodet og jeg prøver å trå litt varsomt her, men jeg har inntrykk av at de fleste kanskje er "eldre" ?? og at de av den grunn er av litt annen mening om akkurat dette med innlegg i brystene, at det er derfor de kanskje er negative til det???

bør kanskje allerede nå beggynne å forberede meg til å forsvare puppene mine-hehe =P

kjipt at det skal være så mye negativt rundt dette fremdeles, enn så vanlig det faktisk er!!!

Skrevet

Hei..

Jeg har også silicon, som jeg opererte inn etter mitt første barn.

Har str på innlegg noe å si ift til amming? Noen har snakket på at de ikke har hatt nok melk feks, så da tenker jeg at jo større innlegg, jo

dårligere plass til melk ?

jeg har forholdvis små innlegg, så håper jo jeg har mulighet til å fullamme..

Skrevet

Jeg spør bare av nysgjerrighet... :) Dere som har tatt silikon...var det fryktelig vondt? Og hvor lenge hadde dere isåfall vondt? Arr?

Skrevet

Hei.. Hos meg var det vel ikke vondt, men litt ømt den første uka etterpå. Ikke hatt noe plager i ettertid.

Man kan se arrene på undersiden av puppene, men bare når jeg ikke har bh og evt ligger eller løfter de opp. Synes ikke når jeg står vanlig.De blekner jo ganske bra da, så hos noen blir jo nesten usynlige. Plages ikke med det ihvertfall, bare samboer som ser allikevel ;)

Skrevet

Jeg la inn silicon for 2 år siden. Dette av den enkle grunn at jeg ikke hadde pupper. Disse ble lagt inn fra undersiden av brystet og under brystmuskelen. Dersom man legger de inn slik, kommer man ikke i kontakt med kjertelvevet under op, slik at man har like stor sjangs for å kunne amme som alle andre kvinner:) Jeg la inn før barn, så det blir spennende å se.

Det er mer smertefullt å legge under muskelen enn over, og rekonvalesenstiden er også litt lenger, men det blir veldig naturlig og er samtidig litt mindre sjangs for innkapsling av protesene. Vil anbefale å snakke med en spesialist innen plastikk kirurgi, så får du sikkert svar på det meste. Finnes også de som har fått dekket op etter graviditet pga store forandringer:) Betalte 28000.- for mine, men det var absolutt verdt det!

Skrevet

skjønner ikke at dere tør å operere inn silikon.

man hører jo om proteser som sprekker!

tenk hvis noe av det går over i melken og inn i babyen deres...

Skrevet

Har du eksempler på tilfeller det har skjedd i Norge de 10 siste årene ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...