Gå til innhold

Hmmm.. Hvordan spiser babyene deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger og hva?

Har en gutt på 6 mnd men skal til syden om 1 mnd derfor lurer jeg litt på det, og derfor spør jeg her.

Han spiser 5 ganger om dagen nå, ikke noe natt.

Men lurer på om visst jeg øker på med fast føde om jeg kan få han til og bare spise 4 ganger om dagen. Er det lite?

Jeg ammer etter hver fast føde måltid nå, som er 2 ganger om dagen.Kan jeg evt gi mme etterhvert? Noen ganger ihvertfall? Får ikke pumpet ut noe og derfor får jeg jo aldri gjort noe, må jo alltid være der når han skal ha mat. Haddde vært litt deilig og kunne finni på noe uten lille snart.

Tenkte og spørre her fordi dere er jo 1 mnd forann oss.. :)

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se...

 

Hun spiser frokost (bare melk), lunsj (brødskive, vann og frukt), middag (middagsglass), kvelds (grøt) og melk før hun legger seg.

 

Så da ble det 3 faste måltider og og melk på 2, hun får også tilbud om melk før hun legger seg etter lunsjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva hun har spist de siste dagene:

 

Frokost: noen slurker fullkornvelling med pæresmak (har grøtnekter), rotfruktpuree fra Nestle (spiser kanskje 1/3 glass max - er ikke glad i å spise tidlig på dagen)

Lunsj: Nestle banan og pære med yoghurt (nesten et helt glass eller liknende

Middag: 1/2 - 1 glass middag, bruker nesten bare HIPP

Kvelds: fullkornvelling og evt fruktmos (dette måltidet avhenger av om hun er sulten eller ikke så er noen ganger skippet)

 

Ellers spiser hun mm kanskje 3 ganger per natt, samt mm kanskje 3 ganger i løpet av dagen.. gir vann fra plastkopp til midagen nå og mm som kos/tørstedrikk imellom måltidene

 

Hun er 7mnd og 1 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser dagen til Albert ut:

 

Frokost: Grøt + mme

Lunch: Grøt + mme (ca50-100 ml)

Middag: 1 middagsglass med vann å drikke

Kvelds: Grøt, og etter ca 1 time 150-200 ml mme.

 

 

(De 2 siste nettene har han ikke spist på natten, og derfor begynt med 150 ml mme. Venter derfor en times tid før han får grøt, og da med vann å drikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det vel litt anderledes. Jeg fullammer nesten fortsatt... Gir smaksprøver tre ganger om dagen... Så det varierer mye hvordan de små spiser! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...