Gå til innhold

Blir overbevist at ul termin er feil...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Din svangerskapsuke: 30

Babyen er nå 36 centimeter lang og veier 1100gr..

Dette står på min side, men

Jeg var på ultralyd i går, og da ble babyen målt til 1800 gr

og var 38 cm lang. så jeg er nok kommet lengre i svangerskapet alikevel?

Noen andre i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur det bare ca beregning her inne....babyer e forskjellige vettu:) så trur ikke du e kommet lengre,babyen har det bare godt og vekser og blir stor;)

Skrevet

Jeg var paa ultralyd i uke 25, og da ble babyen min estimert til aa vaere 35% over det som var normal vekt for den tiden. Men babyene vokser saa foskjellig, saa jeg haaper det jevner seg ut av seg selv. Paa den tiden la jeg paa meg noe voldsomt ogsaa. de siste 3 ukene har jeg ikke lagt paa meg noen ting. Saa det stemmer sikkert likevel. Naa skal det sies at jeg i tillegg har UL-termin en uke foer mensterminen, saa det er nok ikke det til meg. :) Var nok bare at den lille bubben min inni magen har kost seg like mye med melkesjokolade som mamman! hehehhe

Skrevet

Hei du!

Jeg var på ul i uke 35,da veide babyen min 3000g men her på barn i magen sto det at barnet skulle veie 1900g. Så det er nok bare feil her inne på bim:)

Skrevet

Målene som bim opererer med stemmer ikke med de målene som står oppgitt i bøkene jeg fikk av jordmor. Der er babyen ca 36 cm og ca 1600g i uke 30.

Skrevet

det høres jo litt mer normalt ut? i forhold til min baby da som målte/eller veide 1,8 kg ... ellers så får jeg en kjempebaby.. Hun sa at hvis jeg gikk helt til termin så ville babyen bli opp mot 5 kg.. Hun ville ikke si med sikkerhet at jeg ville føde før termin, men leg leste det litt mellom linjene.. så det blir nok aprilbaby på meg tenker jeg.. Det stemmer også mer med menstermin osv..

Skrevet

Jeg fikk estimert akkurat samme vekt p min baby i uke 30. Jeg reagerte også for jeg har jo og lest her inne. Hun regna med det ville bli rundt fire kilo ved fødsel. Tallene som blir oppgitt her på bim går ut fra en sluttvekt på 3500, og er kun ett snitt. Så du trenger ikke være lenger i svangerskapet enn det du tror.

Skrevet

ok!

Jeg forstår, men alikevel så tror jeg at jeg føder i april. Er overbevist av en eller annen grunn..

Tiden vil vise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...