Gå til innhold

Når ringte dere til legen og sa ifra at dere er gravide?


pilutt1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ringte til legen med en gang jeg fant det ut, og var da i uke 8. Fikk time, men gjorde ikke mye annet enn å søke om fødeplass og ultralyd. Og fikk ny time da jeg var 11 uker på vei til første svangerskapskontroll. Men når det er "vanlig" å si fra er kanksje litt individuelt. men første svangerskapskontroll er vanlig å ha i uke 8-12 tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å si ifra tidlig hvis du bor et sted der du må "kjempe" om fødeplass, f.eks. i Oslo. Da er det bare å får sendt søknaden så fort du kan.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 9+1 i dag,men har ingen planer om å kontakte lege på lenge. mulig i rundt uke 15. jeg har hatt helt fine og normale sv tidligere,så det blir ikke så mye kontroller på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte en uke etter at jeg fant det ut.. Det blir min uke 4.... og fikk time til undersøkelse om 4 uker..

 

:-)

Føler det er godt å komm ei gang så fort som mulig :-)

 

Lykke til

Klems

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sa fra i uke 5 pga jernverdiene mine og blodproseten min.Måtte ha litt hjelp med dem for å være mer sikker på at ting går bra. Men har min første svangerskapsrelaterte time 23,mars, da er jeg i uke 12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen fikk jeg time allerede i uke 5. Viste jo ikke hva som var vanlig. Andre gangen fikk jeg time i uke 14. Nå er jeg i uke 14 med tredje mann og fått time om 2 uker:-)

Er nok vanlig å gå tidlig første gang for da er det jo mye mann lurer på vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Jeg ringte legen i går og spurte når det var vanlig med kontroll,og det var i uke 8,så da bestilte jeg like så godt time nå, ettersom det brukte å være litt fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege tok inn folk til svangerskapskontr. i uke 10 - var det som var vanlig der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...