Gå til innhold

Forvarsel? Fins de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fins det egentlig noe forvarsel om fødselen snart kan være igang??

Jeg har ei jente på snart 9 år fra før, og jeg husker faktisk ikke i hele tatt om jeg fikk noe forvarsel.

Eneste jeg husker er at jeg tok imot kattunger 2 dager før det skjedde på termindatoen min. Det var ikke helt artig når jeg snart skulle føde selv, og ihvertfall ikke når den siste kom med rompen først.

Jo, åsså husker jeg en ting til, jeg var med lege rundt termin, og da hadde jeg fått proteiner i urinen. Dette skulle jeg inn og sjekke igjen, men det var den dagen fødselen var igang så det slapp jeg. Men vet ikke om dette var noe forvarsel. :-)

Nå har jeg to dager til termin, og tror ikke at det er noe som skjer, men har begynt å tenke litt på det. Det er vel noe som skjer i kroppen den siste uken.... Ikke helt sikker , men....

-Har fått et veldig til nedpress og smerter foran på skambenet og rundt, dette har jeg hatt siden torsdag.

-Har også siste uken blitt mer rødflammete og "pløsete" i ansiktet.

-Igår kjente jeg også at jeg har fått en annen ømhet i bekkenet bak i tillegg til den jeg har fra før på høyre side.(bekkenløsningen)

-Og idag har jeg fått økt utflod mye.

-Samt maseriene har roet seg betraktelig (mulig jeg er fullmoden, he,he...)

Vet ikke om dette har med at fødselen snart begynner, så det blir spennende å se.

Hva tror dere andre? Har det forandret seg noe de siste dagene?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg.....går også og venter og lurer på om det snart skal skje noe.... Har ikke kjent antydning til kynnere eller maserier tidligere i svangerskapet og synes det er så merkelig at plutselig kan jeg få rier og så er fødselen igang......Trodde liksom det skulle komme et lite forvarsel og at det skulle skje litt gradvis....men nå er jo snart termin her.....

Skrevet

hvis det er noen forvarsel så er det ingen fare for at jeg føder idag heller...jeg er 5 dager på overtid og kjenner absolutt ingenting...har kynnere men de er ikke vonde, kjenner ingenting i bekkenet, ikke mer utflod eller noen slimpropp...sitter og håper på at jeg skal kjenne noe "nytt" eller annerledes men nei...jeg er jo førstegangs så jeg vet jo ikke hvordan det skal kjennes men allikevel..så hvis ting skal skje gradvis har jeg nok en stund igjen :(

Skrevet

Hei Maria!

Kjedelig at du ikke har fått enda!

Vet ikke om du husker meg, men møtte deg på første BIM treff. Håper vi snart kan møtes sammen med hun som allerede har fått og trille turer. Blir mest sannsynlig 3 jenter hos oss!

Vet ikke om det er fins tegn jeg, har også lest her inne at det er de som ikke kjenner noe, men fødselen bare har startet.

På forrige fødsel startet det med rier, så kom slimproppen, så rier igjen og dette på samme dag. Tror ikke jeg hadde noe særlig tegn på forhånd.

Det med proteiner i urinen kunne være at jeg holdt på å utvikle svangerskapsforgiftning.

Hold ut litt til, så glemmer du de ekstra dagene når hun er ute. Selv om det er STEINKJEDELIG!!!!!

mvh

Skrevet

Jeg husker deg jeg vet du!! :)

vil veldig gjerne være med på trilletur når vi har fått ut disse bertene våre!!:)

er ikke godt å si når denne fødselen starter eller hvor mye forvarsel en får...men det kan jo uansett ikke være lenge igjen for noen av oss...de kommer jo ut tilslutt! må vel bare bite tennene sammen disse siste dagene, men overtid er jaggu en mental prøvelse...kjenner gråten i halsen for den minste lille filleting...

Skrevet

Kan tenke meg at det er en prøvelse ja!

tror jeg kan takle å gå 2-3 dager over(søndag-mandag), men etter det blir det nok tøft å holde motet oppe.

Hormonene svinger ja, fra å være sur til å ha gråten i halsen, og kan tenke meg at det ikke blir noe bedre når en går på overtid.

Var på tregården på Ranheim og kikka litt igår jeg mens jenta mi var i bursdag. Koselig der, gikk å tenkte litt på hvordan jeg ville ha det under dåpen. Godt å drømme seg vekk litt og få tiden til å gå.

Skrevet

ja jeg prøvd å være mye ute for å få tiden til å gå, det positive er jo at etter jul har jeg vært i bedre form enn jeg har vært hele svangerskapet. har ikke noe bekkenplager og er veldig frisk og rask og sover godt så jeg burde vel ikke klage, det er mange som har det mye værre og som i tillegg har flere barn de skal ta vare på så jeg har det vel bedre enn mange, men overtid unner jeg ingen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...