Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Snøen laver ned og det er fullstendig uframkommelig på veiene. Det er meldt sånn vær ut uka på sørlandet, og jeg har bare få dager igjen til termin. Tenk om fødselen skulle starte nå. HJELP. Hva gjør jeg da? Er det lett å få tak i taxi om det skulle trengs i en fart? Blir man prioritert i taxikøen om man sier det er en fødsel på gang, eller bryr de seg ikke om det? Kan man i tilfelle ringe ambulanse om det skulle bli helt krise? Mannen min har nettopp brukt to timer på å måke snø, og brøytebilen prioriterer ikke akkuratt småveiene i byggefeltet, så det ligger det en halv meter snø i veien. Det er helt umulig å komme frem med bilen, men vi kan jo gå ut til hovedveien hvis en taxi kan hente oss. Og barnevaktene som vanligvis ville hatt 45 min å kjøre er sikkert innesnødd de også. Trenger bare å få skrevet ned mine nervøse tanker, og håper på noen oppmuntrende ord tilbake... Stressa og nervøs. Ser for meg en fødsel hjemme på badet med min fire år gamle datter som tilskuer..... HJELP!
snartjul Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Det går nok sikkert bra, tror nok at taxien vil prioritere deg dersom de hører at det fødsel på gang, men kanskje enda lurere å ringe til fødeavdelingen og spørre vedrørende ambulanse. Kanskje har du slekt eller venner som bor nærmere sykhuset som du bo hos noen dager mens snøen laver ned som verst? Hva om du snakker med brøytemannskapet og forklarer situasjonen og spør om de kan prioritere deres vei pga av din situasjon? De fleste er hjelpsome og forståelsesfulle når det gjelder fødsel og helse, så det er verdt å prøve. Ellers råder jeg det til å prøve å tenke at det ordner seg og puste rolig med magen, ikke så lurt å stresse nå kanskje hvis du ikke vil framskynde fødselen? Uansett lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå