Gå til innhold

Christian eller Kristian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt at gutten vår skal hete Kristian/Christian, men vi blir ikke enige med oss selv om vi skal skrive det med K eller Ch. hva er sterkest og mest maskulint etter din mening? Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det blir sterkest når det er skrevet med K. Litt mer norsk klang over det da også....

Skrevet

Jeg syntes Ch. Veit ikke helt hvorfor men sytes det er best. hehe

Skrevet

Cristian!!! Med C men uten H!!!

Skrevet

Jeg liker Christian best.

Internasjonalt og litt finere etter min mening da. Med K er det mer norsk, ikke dumt det heller...ble du noe klokere?

Skrevet

Jeg synes Kristan er finest. Det heter nevøen min... Han er en kul liten kar :-)

Skrevet

Absolutt med K! K er en sterk bokstav.

Ch blir bare så feminint, synes jeg!

Skrevet

Best med K. Er enig med Kakao™ at Ch er feminint

Skrevet

Christian - det er mye mer "svung" over det! Kristian blir så veldig traust! dessuten lever vi i en internasjonal verden, og Ch er mer vanlig i utlandet. kan jo være han blir utvekslingsstudent en gang, eller kommende utenriksminister...

Skrevet

Kristian!

At det evt blir "lettere" med ch i utlandet er et argument som jeg ikke synes holder mål. Særpreg trenger ikke være så dumt i utlandet det heller... Globalisering er vel og bra, men navn kan vel få stå litt i fred om man synes d blir finest på den måten?

Skrevet

Hmmm.... Christian er en god gammel måte å skrive navnet på, bare tenk på Christian den VI som grunnla Christianssand. Christian stammer fra gresk "christos" også. Også har man selvsag Jesus Christ.... Christian/ Kristian betyr jo "kristen". Men Kristian er jo den helnorsk måten å skrive det på, så foretrekker man det så er det jo bare en smakssak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...