Gå til innhold

Testet positivt og bor i Oslo-området? ...søk fødeplass!


Sommerfugl78

Anbefalte innlegg

Et lite råd til dere "nye". Jeg ventet til uke 11, da jeg var hos jordmor første gang, med å søke fødeplass. Nå har jeg fått avslag både på Rikshospitalet og Ullevål, og søknaden er sendt videre til neste sykehus. Vær tidlig ute med å søke fødeplass! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må vel til lege for å få søknad til å søke om fødeplass? Kunne tenkt meg å søke nå,er bare 4+5 men skal ikke til legen før 21.mars. Kan man søke selv,bare hente papirene hos legen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her!!!! bor tre minutter unna ullevål med bil, avslag,

skal til A-hus, kjempekult...... Søk fortere enn svint er mitt råd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Søk fort som bare det...en kan søke selv. En sender brev til Ullevål, og Riksen trenger bare en mail! En må ikke ha vært hos lege heller...jeg søkte i uke 7 nå uten noen papirer på at jeg var gravid, og fikk plass!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev du i mailen? Vil til Riksen men ser at man må søke med helsekort for gravide.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte på Riksen rundt uke 8-9 med både førstemann og denne gangen, og begge gangene fikk jeg plass, så jeg tror ikke det er SÅ hast. Ihvertfall ikke nå- det er jo mye større press på fødestuene i sommermånedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Jeg skreiv litt om meg selv om min forrige fødsel, og så det her til slutt:

 

Jeg ser på deres hjemmesider at en skal søke fødeplass igjennom helsekortet for gravide, men jeg tør ikke vente til legetimen med å søke (siden jeg gjorde det sist gang, og det endte med ingen plass), og har hørt at man kan søke selv, og da har man selvsagt ikke helsekort. Jeg har regna meg fram til at jeg har termin 20. september, og er dermed i uke 7 nå. Jeg kan godt ettersende helsekortet hvis det trengs.

 

 

Var nok det, det!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Men i slutten av september er det også en fødselstopp,- barna som blir laga i jula skal nemlig komme da!:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg hive meg rundt å skrive en mail med en gang. Skal til gynekolog idag,så kan jo sikkert sende med en bekreftelse fra ham selv om jeg ikke skal til fastlegen min før 21.mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er søknad om plass sendt..... Nå er det bare å vente. Hvor lang tid tok det før du fikk svar??? Fikk du pr.mail eller brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å søke så fort som mulig. Jeg dro til privatpraktiserende lege (ikke fastlegen) i uke 5. Tok 14 dager for jeg fikk svar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her inne ble det fart på sakene :-)

Jeg har termin 2. september, og fikk avslag fra både Riksen og Ullevål pga kapasitetshensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...