Gå til innhold

Teutonia Y2K system04

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med denne vogna? Tenkte jeg skulle kjøpe brukt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

vi har denne vogna, fungerte bra for oss, riktignok komplettert med en lettere "reisevogn". Ganske lang, så den kunne brukes som sovevogn helt ut (ca 3 år). Stabil, grei å slå sammen, fint med vendbar sittedel. I forhold til nyere vogntyper er den jo ganske tung, men ikke i forhold til tradisjonelle firhjulinger. Bra fjæring, vi har brukt den en del på tur i skogen også og det går bra. Jeg anbefaler denne fremfor Y2K (ikke system), mest på grunn av at den er vendbar, men også fordi den virker mer forseggjort/ordentlig.

Jeg ser at det har vært/er mange til slags av denne typen, så det bør være mulig å gjøre et bra kjøp.

Skrevet

Broren min har den og de bruker den nå til barn nr 2, god vogn men den er tung og litt vanskelig å styre. Ville nok heller kjøpt en pent brukt teutonia mistral. 05 mod eller nyere, de er mye lettere og du kan gjøre gode kjøp på www.finn.no

Skrevet

De har salg på denne vognen på www.lilleprinsen.no til 4400 kr inkl. softbag, regntrekk og stormtrekk. Vet ikke hvilken årsmodell det er.

Disse vognene selges ikke i Norge lenger, men hun som selger dem er forhandler og får vognene direkte fra Tyskland.

Skrevet

Ser at det er en 06-modell, nyprodusert men lik 2004 utgaven. Og med insektsnett også.

Skrevet

Hei

jeg tror at 04 modellen har lengre liggelengde enn den nye på grunn av utformingen av fotbrettet. Dessuten har fotbrettet lett for å "hoppe" ut og ramle ned på de nyere Teutoniane, det er en lås på de gamle, så jeg ville faktisk ha valgt den eldste av de to dersom den var i pen stand

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale den. Har hatt den selv, og solgte den etter et års bruk. Den var kjeeempetung, vanskelig å styre og tar enorm plass i bagasjerommet. Ville heller gått for en Teutonia Mistral da ja, den har vi nå. Mye mye lettere. Men hvis du vil ha en trehjuling ville jeg absolutt gått for OTH.

;-) Men den paser vel egentlig bedre for barn over 1 år. Liten bagg, ikke vendbar sittedel. Vi har OTH, men hun vokste så fort utav baggen, så vi kjøpte bare en billig billig Mistral i tillegg.

Skrevet

Vi hadde den vognen til datteren vår fra hun var 6 mnd. Elsket den vognen!

Det var ikke vendbar sittedel på den før, men det er det nå.

Skrevet

Hei! Jeg kjøpte denne brukt i høst, men ble litt skuffet da den kom fordi den er ganske mye tyngre enn Y2Kene som ikke er vendbare. Men pytt sann, jeg ville jo ha den fordi den var vendbar så jeg lever med det:) God trim å gå med. Den blir IKKE enorm i bagasjerommet. Men dette fant jeg ikke ut av sånn med en gang. Trodde det samme, men tingen er at man må ta sittedelen AV understellet når man legger den sammen. Høres kanskje tungvint ut, men det er veldig lett å ta den fra hverandre. Da kan du lett stable sittedelen oppå understellet og den tar ganske liten plass:) Men er det viktig at vogna er lett tror jeg Mistralen er bedre. Eneste er at jeg lurer på om den er litt mindre plass i.. I Y2K system har guttungen på 1 år 1mnd god plass med Voksipose. Kalesjen er veldig lun og god, og du kan dra den langt ned "foran" ungen om det blåser o.l. Men anbefaler å kjøpe feks et Simo regntrekk, for det plasttrekket som pleier å være med Teutoniaene jeg har sett er noe skitt. Nesten som en blank søplesekk en trer nedover vogna, ubrukelig i vind pluss at ungen ser bare plastikk.

Lykke til. Ville ikke betalt særlig mer enn 2000 for en 04modell. Jeg betalte det for min inkl softbag. Ser nå, få mnd etterpå at jeg nok må bytte ut hele akslingen på hjula bak, og det blir 700+ kr. Kjedelig utgift på ei eldre vogn :( Så pass på å kjenn på fjæringene bak når du får vogna, og om håndbremsen er god. Den blir også fort treg om den ikke har blitt smurt og stelt godt.

Skrevet

Sittedelen på de ulike Teutoniamodellene er lik. Det skal derfor ikke være forskjell på Y2K system og Mistral. Det eneste som kan spille en rolle er om Mistralen kommer med hodebeskyttelsen øverst i sittedelen. Det gjør den noen cm kortere.

Teutonia har kommet med et nytt regntrekk så vidt jeg har sett som er likt Simo sitt, bare tilpasset Teutoniavognene. Tror du får det i forskjellige farger. Har sett det i rødt, blått og sort ihvertfall.

Jeg syns Y2K system er en fin vogn, men litt for tung etter min smak. Den er laget i stål, noe som gjør den veldig solid. Det samme er Mistral t.o.m. 2003-modellene. De nyere Mistralene er laget i aluminium, derfor er de lettere enn de gamle modellene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...