PlinkiPlonk Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Huff å huff...vet hvordan du har det:( Gikk 16 dager over med min første, heeeelt forferdelig...Mange dager over? Merker ingenting?
Berma Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 fikk samme åpningsmeldingen som meg da jeg logga meg på idag....æsj!!! jeg håper veldig på denne "stille før stormen teorien" for jeg veldig lite vondt noe sted, og ingenting som tyder på at en fødsel er like rundt hjørnet... men jeg håper vi møtes på st olav veldig snart! Therese!!
Silker Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Samme herlige meldingen som jeg fikk idag det... ÅÅÅÅHHH Og ikke en eneste vondt noe sted....
godiva med 3 gull Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Føler meg dere! IKKE moro å gå over. Gikk selv over 19 dager med første,, så nå håper jeg hun har tenkt å komme rundt termin.. 8 dager igjen..
Lirum Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Jeg slenger meg på denne, enda godt at det er en viss trøst i at det finnes skjebnefeller! JEg er idag 11 dager over - og psykisk er det virkelig en utfordring. JEg har hatt fødselsstart av og på i nesten tre uker ..... håp og skuffelse håp skyffelse i et kjør! Det gjør ondt å høre om 19 dager over! Er det mulig liksom, lar de det skje?
Berma Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 føler virkelig med deg Lirum!! jeg er 5 dager på overtid og tørr ikke tenke på hvordan jeg er hvis jeg når dag 11...på din side på bim sto det idag "de fleste begynner å bli litt leie nå" snakk om understatement of the year!! de fleste begynner jo å bli smågal og desperat!!!
Silker Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Fikk tårer i øya når jeg leste det istad jeg... De fleste begynner å bli?!? Yeah,right!!! Har fått time til overtidskontroll på mandag... Hva med dere?
Berma Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 jeg var hos jordmor igår men hun sjekka meg ikke innvendig så jeg aner ikke om jeg er moden i hele tatt...så nå skal jeg ikke på overtidskontroll på sykehuset før 2 mars!! tenk d 2 mars!!! det er jo et helt liv til!!!
Silker Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Jeg heller aner ikke om jeg er moden... Grunnen til at jeg kommer inn før er at fødselslegen min har sendt inn papirer på at det er stort barn... Men nå har jeg jo hørt her inne at flere ikke blir satt igang nettopp fordi barnet er stort... Så skjønner ikke hvorfor de ikke kan se på meg litt før iallefall =( Han blir jo bare større jo lenger jeg går! Har liksom ikke de store forhåpningene om at det skal skje noe av seg selv før mandag heller... Jeg er heller ikke sånn offisielt på overtid før 1 mars!!
Berma Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 da bør de jo sette deg igang!! barnet bli jo ikke noe mindre og jo lenger man går jo større er sjansen for komplikasjoner under fødselen og at man ender med f.eks haste ks...skjønner ikke at det kan være noe bedre!! jeg er litt redd for overtid, har lest mye rart om d, så jeg skal være glad når jeg har fått henne ut..
godiva med 3 gull Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 I og med at jeg gikk så lenge over sist (19 dager) uten noe tegn på noe som helst. Var ikke modnet engang.. så skal jeg inn til vurdering 5 dager før termin, altså til fredag! Veldig glad for det. Om dere ber jm deres om å tøye dere ville jeg tro de gjorde det? Det gjør hvertfall min. Det framskynder prosessen endel.
Silker Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 Nei, det ville hun absolutt ikke gjøre "Det var ikke godt for noen ting"
Rosenrød Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Føler så med dere alle sammen! Hadde termin 15 februar jeg og her skjer det ingenting nei. Har fått time til overtidskontroll den 1.mars!! Kommer til å bli gal hvis jeg skal gå så lenge... Er skikkelig misunnelig på alle de som føder før termin og på termin. Disse dagene her er laaange.
tresse Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. februar 2007 Hei igjen! Skrev mitt lille sukk idag før jeg dro til jordmoren.. Nå har jeg vært der, og hun syntes ikke jeg skulle behøve å gå så mye lengre over..Så hun ringte ned til st.olavs, og der fikk jeg jammen kommen inn på overtidskontroll og vurdering idag..Så der har jeg vært, men maange timers venting. Ny ul viste at han fortsatt er 30% over vekta. Må innrømme at jeg har hele tiden har hatt ønske om å bli satt igang, fordi jeg er blitt litt redd for ks og stort barn.. Men hun ville ikke sette meg igang, fordi grunnene jeg hadde var ikke gode nok.. Men hun sa at hun kunne ta en telf til overlegen, og han sa jammen meg ja!!! Så i morgen skal jeg inn til igangsetting... Spennende
Berma Skrevet 21. februar 2007 #16 Skrevet 21. februar 2007 misunner deg litt nå kjenner jeg!! samtidig så er det jo bra at de setter deg igang siden han er såpass stor. jeg skal på modningsakupunktur imorgen...håper det virker!!! Lykke til med fødsel, håper jeg følger på!!
tresse Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 21. februar 2007 Takk for det:) Håper bare atn vil komme raskt, så jeg slipper å få disse pillene over flere dager.. Lykke til med akupunktur da:) Da leser vi vell hverandres fødsels sitat snart;)
Berma Skrevet 21. februar 2007 #19 Skrevet 21. februar 2007 ja det må da være vår tur snart...må le når jeg fikk beskjed om å ta med ro i uke 32 pga mye kynnere som kunne føre til for tidlig fødsel..10 uker senere og hun er fremdeles inni her...
Silker Skrevet 21. februar 2007 #20 Skrevet 21. februar 2007 Åhh, så heldig du er! Kjempemasse lykke til
lindaa87 Skrevet 21. februar 2007 #21 Skrevet 21. februar 2007 fikk åsså denne "flotte" beskjeden om at du nå går inn i svgs.uke 42...trasi...blir bare bisk å forbannet,skal til jordmor imorgen å skal prøve å manne meg opp til å be om å bli strippet,men har hørt mange jordmødre "nekter" eller ikke vil gjøre det...
Lirum Skrevet 21. februar 2007 #22 Skrevet 21. februar 2007 Smågal er akkurat det rette! Det er en suppe av emosjoner av alle slag -istad fikk jeg litt av den sitrende gode spenningen og gledesegfølelsen.... som jeg var preget av før termin og like etter.... det var et hyggelig gjensyn, men jeg må si at i hovedsak er mitt følelsesliv svært destruktiv nå - og dagene er lange... og jeg har hatt sånne forventninger til denne overtids- timen, men iløpet av denne dagen (som også har vært urimelig lang og meningsløs) - så har jeg gjennomlevet ideen om overtidstimen gang på gang, og nå er jeg skikkelig provosert over den og grunn og overflatisk behandling...og masse generellt prat om naturens fine system og bla bla - men timen ER IMORGEN - så jeg vet jo ingenting. Men smågal, ja! Det er jo det rette ordet :-) I danmark lar de visst ikke fødekvinnene gå noe særlig over termin, de har andre rutiner og andre holdninger - det jeg reagerer litt på er at jeg går så lenge overtiden helt formegselv liksom, nå har jeg jo ikke vært til legen på en uke... og det har ikke vært snakk om å sjekke noe! JEg blir så misunnelig på de som har jormødre som ikke vegrer seg for å gjøre GU - Det kan kjennes som om min fastlege kvier seg for det, og derfor gjør han det heller ikke med mindre det er påkrevet! Og det er jo ikke rutine, men det er jo ikke i DER hensynet bør ligge, tenker jeg! Nå er det frustrasjonstopp, lett å merke på ordflommen! En halv time før midnatt og den tolvte dag på overtid! Kjenner litt murringer i lysken.... hmhm? Men det kan også være at jeg ønsker så sterkt at jeg har latt blære fylle seg bare for å kjenne en smerte i området!? Smågal? Hvert minutt er som uker og min logikk har begynt å blir svært original!
Rosenrød Skrevet 21. februar 2007 #23 Skrevet 21. februar 2007 Er sjette dagen (snart sjuende) over termin nå. Jeg også reagerer på at vi bare blir overlatt til oss selv nesten. Har ikke fått time til overtidskontroll før om 8 dager. Var hos legen i dag, og det var siste kontroll der. Så da er det liksom ikke mer før den timen om 8 dager. Det er plutselig helt nye bekymringer som dukker opp nå etter termin. Hva om morkaken svikter? Hva om ungen dør av fostervannsforgiftning og jeg ikke merker det? Hva om fødselen blir verre og mer komplisert pga stort barn og fordi den må igangsettes, noe som ikke er naturlig? Hva om ikke kroppen min "kan" føde? Blir nesten sint når jeg tenker på at jeg pakket bagen for snart fire uker siden. Mye vits ja. Blir helt på gråten når jeg leser om kvinner som har født som hadde termin etter meg. Føles så frustrerende. Har hele tida gått og gledet meg til datoen 15 februar, som nå er meningsløs. Alle ringer og sender sms for å høre om noe har skjedd. "Har du ikke fått baby ennå??" "Du måå bare føde før helga for vi skal reise til ... på søndag..." osv. Akkurat som jeg ikke vil føde?! Som jeg kniper igjen fordi jeg liker så godt å gå sånn!! Uff, var godt å tømme ut litt...
Berma Skrevet 22. februar 2007 #24 Skrevet 22. februar 2007 ja idag er min 6 overtidsdag...ny dag nye muligheter..jeg skal til modningsakupunktur idag, bestilte time igår i desperasjon!! kjenner at jeg har skyhøye forventninger til den timen, og jeg ser at fallhøyden kan bli stor hvis ingenting skjer...vet jo ikke om jeg er moden en gang..jordmora vil ikke sjekke meg selv om jeg er gått over termin... jeg er også veldig skeptisk til å gå overtid, redd for at det skal skje noe, merker at jeg er leter etter liv i magen mye oftere for å være sikker på at det ikke er noe galt..kommer til å ringe føden på sekundet hvis jeg får en dårlig følelese... syns litt synd på han samboeren min, humøret mitt er jo mildt sagt ustabilt! kan jo være både blid og kosete, hysterisk og sint iløpet av 10 minutter..tror ikke helt han vet hva han skal gjøre stakkar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå