Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Får jo prøve meg da..har egentlig ikke så mye kontroll på hva klokka var rundt hele fødselen,men forteller uansett =) For dere som "kjenner" meg vet dere at jeg hadde tulle rier i 2 uker før hele fødselen og var sikker på at den hadde startet mer en en gang..hehe.. Uansett - merket på lørdag at hele kroppen var rar...hadde masse tak i rygg og mage men stolte ikke på at det var noe fødsel på gang nei... Det ble sterk mat til middag med masse hvitløk,sex på kvelden,lakris og you name it...=) Tror og klokken var ca 2 på natten (til søndag) da jeg satte i gang med og vaske gulv for hånd...fikk dritt vondt i bekkenet =) I 5 tiden merket jeg at nå begyner det og bli vondt og det ganske ofte så jeg satte meg ned med penn,papir og tok tiden og skrev ned...joda max 6 min mellom og varighet var mellom 45 og 60 sek..Ringte til føden og lurte på hva de mente...Å de sa at jeg skulle ta en varm dusj og komme inn siden det var andre gang og siden jeg hadde hatt så mye modnings rier! Bil turen gikk fort og greit,men og komme seg fra bilen til føden var ikke bare bare...riene haglet inn og jeg hadde 6 (!!!!!!!!!!1) stk på vei opp til føden...HANG OVER SAMBO!!Hehe =) Jaja vel inne på mottaks rom med ctg var jenta super gira...så de ga opp hele ctg for og få henne til og roe seg ned litt..Så var det tid for sjekk...Kun 3 cm...HARDT SLAG I MAGEN!!!!!! Men hjem ville de ikke sende meg så jeg fikk klyster og så ville de ta ny ctg... Riene kom ofte nå så etter ctg fikk vi føderom!! Der inne putta de meg oppi badekar og det var supert...Greit riene kom oftere men det er jo bra men det var så godt mellom..holdt på og sovne mellom hver rie.. Men så begtnte det og bli skikkelig vondt og jeg ville opp...Da de sjekket var det 6 cm åpning..JIPPI =)Så var ikke lenge jeg lå oppi der da.. La meg i senga og fikk lystgass - å nå var det vondt...Fikk en rie og rett før den var over presset hele kroppen...Sambo reagerte lyn kjappt - hun presser!!!!!!!!Jormor kom med en gang og lurte på om jeg følte jeg måtte presse å det gjorde jeg ja!!!Åpningn ble sjekket og det var ennå bare 6cm så presse det måtte jeg IKKE gjøre...lettere sakt en gjort!! Tid for neste rie og fremdeles hadde jeg presse trang..å sånn holdt det på.. Jormor lurte på om jeg ville ha epidural å det ville jeg ja..=)Å 5 min etter på stod to mannfolk klar...Men og få den satt når jeg hadde press rier var grusomt,men det gikk til slutt..Å jeg hylte og vrælte så vanvittig at de hørte meg sikkert opp i toppetasjen..! Nå kom riene uten stopp..det var maks 3 sek mellom å jeg jobbet for harde livet med å ikke presse..men det gikk ikke lenge før jeg kjennte at nå kommer jenta..jeg prøvte og si dette å da sjekket de åpningen,men det var 8 cm så jeg måtte ikke presse enda..VELDIG "LETT" JA... Men jeg kjennte på hele kroppen at hun kom å vælte det ut..SI HVA DERE VIL BABYEN KOMMER !!!!!!!!!!!!!!! Det ble litt panikk stemmning der inne for ikke hadde jeg full åpning og det var hardt for jenta mi så hjerte lyden hennes sank ganske mye å det ble ringt etter lege..Ikke det at han rakk og komme før hun var ute da =) Da jordmor forsto at jenta ville ut skyntet hun seg med og tømme blæra for og lage litt mer plass og på to press var hun ute! Stakkar sambo var helt ødelagt han...vanskelig og se på!! Ble jo litt revning og da.. Men fra vi kom inn med 3 cm og til ungen var ute gikk det ikke fullt 3 timer en gang..Så at det gikk fort var helt sikkert...Og derfor all smerten og!! Revnet litt innvendig og litt ned over så det måtte sys litt... Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare helhets inntrykket mitt,men jordmor sa at dette var ikke en normal fødsel og jeg hadde ikke full åpning og måtte i tillegg holde igjen press rier i over en time!! Men jenta mi er jo bare verdens deiligste lille dukke da..MASSE MASSE hår og kjempe lik meg og min familie..hihi =) Hun var 3660 g 50 lang og 34 rundt hodet!!
missamor proud parent.:) Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Gratulerer masse med den lille..) Misunner dere virkelig..
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Gratulerer så mye med jenta di:)
frøy@ Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Gratulerer så mye!! :-) Hørtes tøft ut, men du får kose deg masse med jenta di nå!!
Hanne-mor Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Gratulerer så kjempemye! Sitter med tårer i øynene, blir så rørt! Kos deg med sambo og tulla
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2007 tusen takk alle i sammen..=)))
cec26 Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Gratulerer så mye..... endelig kom tulla:) lykke til videre...
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Endelig var det din tur! Gratulerer så mye me jentå. Ååå, misunne deg eg.... Må vær så herligt.. Lykke til videre te dåkke alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå