ca3ne Skrevet 21. februar 2007 #1 Del Skrevet 21. februar 2007 hei jeg er en jente på snart 20 år jeg vil så jerne starte familie med kjæresten min vi har våre sammen i 6 år. men så er d det at jeg har cøliaki her hatt dette hele live ingen i min famile har d bare jeg så lurte jeg på om d va stor sjangs at hvis jeg skulle bli gravid at ungen ville arve dette??? det er ingen problem hvis ungen hadde fått cøliaki imed at jeg kjenner til "sykdommen" fra før av...litt kjekt å vite.... og en ting til kjæresten min sliter med sykdomm i tennene både oppe åg nede vil ungen arve dette??? håper på svar! hilsen jente 20... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8322001-sykdomm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #2 Del Skrevet 28. februar 2007 Får håpe barnet ikke arver dine kunnskaper i skriftlig norsk iallefall........ Sorry..måtte bare...her er litt info funnet på nettet..... Cøliaki er en ervervet lidelse. Cøliaki er en kronisk betennelsessykdom som skyldes en uhensiktsmessig immunrespons i tarmen på gluten fra hvete og mot liknende proteiner fra bygg og rug. Flere gener og miljøfaktorer spiller inn for utvikling av sykdommen. Noen sykdommer utvikles på grunn av mer kompliserte samspill mellom miljø og arv. For mange sykdommer tror forskerne at mennesker har en genetisk disposisjon for å utvikle sykdom, det vil si at de har en spesiell kombinasjon av gener og arvemateriale som gjør dem spesielt sårbare for visse miljøpåvirkninger, alt fra forurensning, matvarer, virusinfeksjoner eller skader. Eksempler på slike sykdommer kan være astma, cøliaki, multippel sklerose, leddgikt og kreft. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8322001-sykdomm/#findComment-8431364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå