Gå til innhold

Aprilprøvere - nedtelling?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg her om dagen, fordi jeg syntes det var så veldig lenge å vente til 1. april.

Kjører nedtelling her hjemme, og hvis 21. februar ikke telles med, er det 37 dager igjen :) 37 dager til jeg skal bli offisiell prøver!

Kanskje vi skal ta en felles nedtelling her inne? Kan skrive litt om forventninger, gleder og frustrasjoner.

I dag fikk jeg et annet syn på det å vente i 37 dager.

Vi har bestemt oss for å flytte, og pga ventetiden vil vi klare å gjøre unna dette før vi blir "altfor gravide".

Har det siste året bodd i Bærum. Samboeren min jobber i forsvaret, og her fikk vi leid et helt hus for 1500,- pr mnd. Nå har vi funnet ut at det kan være greit å bo litt mer sentralt, siden vi planlegger et nytt familiemedlem. Krysser fingrene for at vi får en leilighet inne i Oslo om kort tid.

Jeg kjenner veldig på det å kunne ta banen til sentrum, med vogn - istede for å pakke vogn og baby i bilen, kjøre inn til byen,pakke ut igjen etc.

Andre som har noen hjertesukk? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere alle aprilprøvere starte 1. april? Jeg har tenkt til å ha mensen i april og så starte etter det. Blir slutt på prevensjon rundt 19. april da tenker jeg. Kanskje jeg egentlig blir en mai-prøver da?

Sikkert lurt å flytte før babyen kommer dersom dere har mulighet til det ja. Lykke til i boligjakten!

Skrevet

Jeg har alt sluttet med piller, bruker kondom i mellomtiden.

Vi har funnet ut at fra 1.april er det bare å kjøre på uten noen form for prevensjon, så får vi ta det derfra. Vet jo ikke helt hvordan kroppen fungerer enda, etter 7 år med p-piller.

Ha en fin kveld :)

Skrevet

Må nok melde meg inn i aprilgjengen jeg og..skulle egentlig begynne i mars, er straks ferdig med siste p-pille brett. Problemet er at jobbsituasjonen er litt usikker nå, så vil ha det på plass før vi begynner, og regner med at det skal være på plass i løpet av en måneds tid..Utrolig kjipt, for jeg er egentlig utrolig klar for å begynne nå..Men etter å ha brukt p-piller i 7 år, er det jo kanskje greit å få kroppen tilbake til normalen igjen, så får være forsiktige frem til jobbsituasjonen løser seg.

Hvor mange dager sa du at det var til april?:)

Skrevet

Jeg er også med i aprilgjengen :-)

Vi kommer til å prøve så fort april er rundt hjørnet. Hadde forøvrig en SA i januar (5 uker), så vi er veldig klar for å prøve igjen.

Jeg sluttet med p-pilla i september etter 10 år, og det skulle ikke mange "rundene" til før jeg var gravid. Det er jo en trøst ;-)

Det er en laaaang ventetid, men jeg koser meg med tanken på en liten bebis om 1 års tid!

Skrevet

I dag har jeg fått mensen, og det er selvsagt like kjipt som vanlig. Krysser fingrene for at dette blir den nest siste mensen på nesten et år!! :D

Neste syklus vil vel starte siste uke i mars, og etter det er det bare å kjøre på!!! (det bør holde for termin i begynnelsen av januar..)

Skrevet

Har gått løs på siste pille-brett i dag så da starter vi når det er tygget opp. Er mest fristet til å sluke de alle på dagen og sette i gang, men så er det litt spennende å gå og planlegge også. Når man har muligheten til å planlegge det hele så kan man jo også lage det ultimate "redet" for den lille. Røyken ble stumpet kl 24 på nyttårsaften, og tran er blitt dagligkost.. Så nå krysser jeg fingre for at en liten skapning vil finne "leiligheten" fristende nok til å flytte inn :)

Skrevet

Flink du er! :)

Jeg har sluttet med piller, kunne tenke meg å bare kjøre på fra nå av, men som du sier, så er det jo greit å kunne planlegge litt. Men merker vi bare blir mer og mer slepphendt med kondom. Var supernøye de første gangene, den kom på fra første stund. Nå er det mer, "jaja, tar den på etterhvert" ;)

Er litt pine å vente når jeg vet at samboeren min er så klar som han er. Så deilig å vite at han faktisk føler seg klar for å få barn!

Får kopiere en av dine fine vaner; begynne å ta tran. Knasker folat og andre vitaminer, men tran kommer sikkert godt med det også :)

Lykke til med det siste brettet!!! :)

Skrevet

I dag er andre dagen med folat for meg :) Satser på siste mens midt i april og at spiren sitter med en gang etter det. Termindato blir da 24. januar :) Skal litt til da, men moro å tenke på.

I dag har jeg vært i bursdag med 8 barn fra 7mnd til 8 år. 3 stk under 1 år! De er så nydelige! Har holdt de masse, gått tur og lekt med ballonger :) Håper jeg har en neste gang niesa mi har bursdag igjen :)

Skrevet

Jeg ble så inspirert av dere andre jeg, at jeg dro direkte på apoteket og kjøpte folat i dag. Tran og andre vitaminer kan man jo ta uansett om man skal bli gravid eller ikke, og det var derfor fryktelig stas å kjøpe folat-tabeletter hvor det sto "før og under graviditet" på etiketten. Føler lissom at jeg er litt på vei allerede :) Så er det så fint å være innpå her da, og høre fra andre som er i samme situasjon. Samboeren min og jeg vil ikke si til noen at vi har tenkt til å forsøke, for å slippe "presset" og sp.målene fra andre.. Og da er det fint å ha noen å fortelle det til her inne :)

Skrevet

Ny her inne -får vel melde meg inn i aprilpøveklubben.

Har nettopp sluttet på pillen etter 9 år, så det blir spennende å se hvordan dette går. Har enda ikke hatt min første mens etter jeg sluttet, så jeg vet ikke hvordan syklusen er (foreløpig dag 24)

Skal være forsiktige neste syklus også, før det "braker løs"

Hadde egentlig bestemt meg for å ha et helt avslappet forhold til dette med prøvingen, men har tatt meg selv i å bestille eggløsnignstester fra billigtester. Unskyldingen min er at jeg måtte bestille et produkt i tillegg til folaten/gravitamin for å unngå frakt/moms :-)

Har bestemt oss for april så vi "slipper" barn født sent på året. Dersom spiren ikke sitter om et år har vi nok et nytt syn på saken. Spennende er det uansett.

Har fortalt min beste vennine (m/ termin i september) at vi har tenkt å forsøke fra april, ellers er det hemmelig, men tror mange venter det av oss snart siden vi er gift.

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen til lillema. Vi har også tenkt å begynne å prøve så smått i april. Det er jo ikke så lenge til, men det virker som en hel evighet.... Jeg er ny her og har lest mange innlegg på de forskjellige forumene. Det er jo så mange forkortelser for alt mulig! Er det noe sted på siden hvor det finnes en oversikt over de forskjellige forkortelsene? Nesten som et eget kodespråk! :-)

Skrevet

hei jenter!

melder meg inn her jeg, hadde egentlig tenkt å begynne fra høsten, men nå ble det fremskyndet til april gitt:) gleder oss masse, men har mange andre prosjekter på gang og ei snuppe på 2 år så tiden vil nok gå fort, i dag er det jo MARS!!!

veldig rart det her, for nå ble plutselig alle tankene mine opptatt med babyting..

"ønsker meg en til"-det ligger en sånn liste på "bligravid" tror jeg

Skrevet

Hei prinsessesøsken-ønskes, jeg fant faktisk akkurat en kjempefin oversikt litt ned på siden på 1. trimester. Veldig nyttig! Jeg har litt å lære meg skjønner jeg! ;-)

Det høres ut som om snuppa di på 2 er opptatt av prinsesser.... Det er jenta mi på 4 også. I går lurte hun på om det finnes prinsesseskøyter! Alt går i prinsesse, men hun ønsker seg faktisk en lillebror hun da.

Skrevet

så bra, får vel inn å titte på den oversikten jeg også, selv om vi har en fra før er jeg helt grønn, tulla kom som en overraskelse, kan jo håpe på at det går like fort! denne gangen!

så koselig at hun ønsker seg en lillebror da, også får hun jo da ha alle prinsessetingene sine i fred, lurt, hehe:) jenta mi vil helst ikke ha noen baby i uset tror jeg, er ikke så veldig glad i de små vesnene, men det går seg vel til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...