Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Hjelp! Har hele tiden tenkt jeg skulle klare meg uten. Gjorde det sist. Nå nærmer det seg og jeg har litt panikk. Noen råd???
Pinklady og Amalie Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Jeg syns ikke du skal bestemme deg fordet på forhånd. Prøv å være litt åpen for det også ser du hvordan det går på sykehuset! Hvis du vil ha det da så tar du det. Jeg skal hvertfall ha det! Er livredd for nåler og sprøyter, men det får så bare være. har hørt så mye positivt om epiduralen at den vil jeg ha:)
lettereforvirra Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Epiduralen var for meg sist gang redningen til hele fødselen. Vær åpen, det er ingen nederlag å få epidural slik det virker på mange. Men klarer man seg uten er jo det sikkert det beste .. Jeg skal prøve først litt uten og se det ann... Jeg sliter med fødselsangst pga en hard fødsel i desember 2005 som endte i keisersnitt. I ønsketbrevet mitt til sykehuset forklarer jeg hvor viktig epidural er for meg hvis jeg skulle føde vaginalt.
godiva med 3 gull Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Jeg fikk epidural sist etter noen og 50 timer. Var igrunn bestemt på å ikke ha det. så jeg spurte ikke etter det heller. Men da en jm lurte på om jeg ikke kunne tenke meg å få epidural kom den ikke fort nok. he he. Denne gangen er jeg åpen for å få epidural om fødslen blir like lang som sist.. Ellers vet jeg at jeg hvertfall kan gå veldig langt uten. Og det er jo slett ikke sikkert man kan få heller. Om anestesi er opptatt med opersjoner er man jo veldig nedprioritert. Men har bare positive erfaringer med epidural jeg.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Hei Jeg har et åpent forhold til det med epidural. Har bestemt meg for å se fødselen ann uten først. Aner jo ikke hva jeg går til ettersom jeg er førstegangs så det kan hende jeg hyler etter den etter 5 minutter :-) Planen min er saltvannspapler eller hva det nå heter, lystgass, massasje og evt. akupunktur. Varmt vann (bad/dusj) er også helt klart høyt på ønskelisten min. Men kommer til å gi beskjed til jordmor at om det ser ut til at det kommer til å drøye lenge så vil jeg at de gir meg epidural. Men om alt går greit og normalt så håper jeg å slippe epiduralen. Men ser ikke på det som et nederlag å måtte be om det heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå