Gå til innhold

majaminpiraja ¤08.07.06¤


-carina-

Anbefalte innlegg

Spurte mannen min (han som er datakyndig her i familien). Han er nesten sikker på at Adobe og ArcSoft er kjøpe-programmer. Men du kan jo evt. laste de ned (ulovlig) da.

Ellers finnes det endel redigeringsprogrammer gratis ute på nettet. Det eneste jeg har prøvd så vidt er Picasa. Synes ikke særlig om det, men bruker det noen ganger dersom jeg skal kutte ut endel av bildet. (Eks om bildet har med mye mer enn jeg vil ha med. Da kan jeg bruke Picasa. Der går det nemlig ann å bruke en funksjon som gjør at man beholder bildet 10x15 og det er kjekt i forhold til at det er vanlig fremkallings-størrelse)

 

Ellers bruker jeg Adobe til å kutte vekk uvesentligheter fra bildene mine. (Burde blitt en bedre fotograf, for da slapp jeg å kutte vekk! ;o) Problemet med Adobe er at da forandre jeg forholdet lengde/høyde, så da kommer bildet tilbake med hvite kanter... Vet ikke om du skjønte den siste forklaringen, for den ble litt teit, men... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg burde vel investere i et ordentlig program - siden jeg har ordentlig kamera og er igrunn veldig glad i å ta bilder :-) Nå er jeg mest glad i close-up jeg da - så det er ikke alltid så mye å redigere vekk :-) men kan ikke bare ta det i lengden heller!! hehe :-)

 

Jeg får se nærmere på det! Takk for svar iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kamera har du?

Er du flink til å ta bilder... Kanskje dumt spurt, da, ser jo at de bildene du har på siden din er fine! :o)

Forrige kameraet tok bra bilder, men ikke noe særlig bra på nærbilder, måtte helst ha minst en meter avstand. Men nå har jeg fått meg digitalt speilreflekskamera, kan ta masse fine nærbilder. (Som du ser på siden min så har det blitt noen bilder!) :o)

Men det er kjekt å kunne redigere litt allikevel, kunne fjerne røde øyne, noen små buser eller støvkorn eller hva det skal være... :o) Og på noen av bildene på siden min har jeg gjort om til sort-hvitt, men beholdt en del med farge... Synes det kan være litt stilige bilder også... :o)

 

Oi, det ble mange smilefjes på denne siden! På tide å finne senga!! :o)

(Du fikk med ett til på veien!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nikon d50 speilreflekskamera. Jeg er ikke helt innlært i alle finessene på kameraet - men prøver å sette meg inn i det litt etter litt. Hvilket kamera har du?

 

SKal finne senga selv nå...det ble seint igår også, så er jo stuptrøtt - så jeg får tusle meg ned i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay da... Bare svare på denne, så skal jeg legge meg! (Hvorfor skal det alltid være så vanskelig å finne senga?!)

 

Har nesten det samme, jeg da... Nikon D40... :o)

 

Er superfornøyd. Hadde et Nikon vanlig speilrefleks. Kjøpte dette her for å kunne bruke de gamle linsene mine, spurte nemlig i butikken om jeg kunne gjøre det. Men så viser det seg at jeg ikke kan bruke autofokusen når jeg har på de gamle linsene... :o(

Har en 55 (?) - 300 linse, har jo lyst til å kunne bruke den. Men, men, jeg kan jo bruke dem, men vet at når det er manuell fokus blir bildene mine fort uskarpe... :o(

 

Ellers er jeg strålende fornøyd. Men har stort sett bare knipset i vei, ikke satt meg sånn inn i finessene enda jeg heller... :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ei bedre linse etterhvert jeg også... men akkurat nå er det nok å bruke penger på... Kanskje jeg kjøper når vi er i USA, der er det mye billigere, var forresten der kameraet mitt ble kjøpt.

 

Jeg prøvde meg med manuell fokus her en dag jeg også... tilslutt ga jeg opp siden de aldri ble skarpe ;-) Trenger litt trening ja! Men artig er det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...