Gå til innhold

Legebesøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Idag var første gangen jeg var hos legen etter jeg fant ut at jeg var gravid. Nå på torsdag er jeg på den 7 uken. Det merkelige var at ikke tok noen tester,bare pratet. Fikk en henvisning til svangerskaps lege og jordmor. Er ikke det litt rart? Vel, uansett skal jeg nå prøve å finne en sånn lege her i Oslo, gjerne Majorstua området. Noen som har no forslag til en eller hvordan jeg kan finne en?

Mange spørsmål på en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man pleier oppsøke / ringe den helsestasjonen som ligger i bydelen din. er de som skal følge deg opp frem til du føder. der tar du blodprøver, fyller ut søknad om fødeplass og får masse info ang graviditet og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i dag, og bare prat her også.

Nå skal jeg riktig nok på ul i neste uke. Da er jeg i min 8. uke, tror jeg.

Men legen sa ingenting om jordmor, f.eks. Bare at jeg ikke skulle til ham før etter ordinær ul i uke 18...

Merkelig at han ikke sa noe om jordmor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Jeg har funnet noen anbefalinger på denne siden om jordmødre nå faktisk. Se helt øverst på gravid med uthevet skrift. Ikke alle vil ha jordmor, men det er jo greit å ha noen å forhlde seg til når man lurer litt. En venninne av meg gikk ikke til jordmor før i 8 mnd. Sådet er ikke alle som føler behov. Men det er jo en viss trygghet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...