Gå til innhold

Hvor lang tid tar et måltid mme hos dere?? (og hvor mye)


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Her bruker mini så veeeeeeldig lang tid på et måltid. F.eks 40 min på 80 ml... så går det en halv time også er hun sulten igjen.

 

Om morningen tar hun nå 140 ml og er da SULTEN, men hun blir sjelden SÅ sulten igjen at hun tar så mye i et måltid senere på dagen. Da er det maks 100ml.

 

Syns hun spiser litt lite i forhold til hva jeg leser andre gjør her. Hun var stor når hun ble født 4140 og er vel nå i overkant av 5 kg tipper jeg og nærmere 60 cm lang vil jeg tro. Vi bruker str 56 og noe i 62 men det er fortsatt stort.

 

Har endel måltider pr dag da.... annenhver time stort sett.

 

Hvordan få færre antall måltider med mer mat i hvert? Noen tips......????????

 

Takk takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tenkt over hvor lang tid det tar å drikke bare flaska men feks første måltide om morran tar ca 45 min. Da bytter vi bleie, koker opp vann til vannbad, ordner flaska og ammer på begge brystene. Til dette måltidet tar han ca 60 til 90 ml mme.

Har ikke så mange råd å komme med, men kanskje hun trenger flere hull i smokkene? Slik at maten kommer raskere.

Når hun ikke tar mere av flaska er den da tom slik at du må varme mere før hun får fortsette å spise? Evt det kan kanskje gjøre at hun ikke spiser seg mett men vil raskt ha mere. Det er vanskelig å si. Her går det som regel 3 til 4 t mellom hvert måltid. Men av og til venter han opptil 15 min før han avslutter flaska. Men det lar jeg han bare gjøre. Selv om måltidet da tar litt lenger tid:-)

Jonatan spiser alt fra 60 ml til 190 ml pr måltid. Dette kommer an på hvilke tid på døgnet. Mest på ettermiddagen og kvelden for da har jeg ikke noe særlig mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager flasker med 150 ml vann. Så det er mer enn nok mme når hun velger å gi seg. Vi holder på med selve flaska så lenge. Hun sovner litt innimellom, ser seg rundt, tar en pause for å smile og prate litt osv. Men prøver jeg å ta fra henne flaska f.eks for å rape eller bare slutte hvis jeg tror hun er mett blir hun sint. Hun bruker nok kanskje bare lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tar det ca 15 min tror jeg. På natta er det unnagjort på 10 min for da er han som regel veldig sulten!Kasper er 8 uker.

 

Jeg bruker avent med to hull. Blander også opp 150ml vann.

Han får mat hver tredje time,hvis han sover godt så lar jeg det noen ganger gå 4.

 

Jeg vet ikke om jeg har noen bra tips,men vekker du henne hvis hun sover på dagen for å gi mat? Hvis du gjør det så kan du jo prøve å la vær det,og se om hun spiser mer da når hun våkner.

Tar hun smokk?Hvis mini her ikke er kjempesulten,så roer han seg greit med smokken mens vi venter på at melka skal bli varm.. Du kunne jo prøvd å sett om hun ville ligge med smokken og prøve å drøye litt hvis det bare er gått to timer siden forrige måltid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker også avent med 2 hull til poden på 8 uker. blander opp 150ml vann, så det blir ca 165ml mme... han tømmer som regel flaskene sine.. tar omtrent 15 minutter.... om kvelden får han 200ml før han skal sove.. og det klarer han som regel også... veide 3550 ved fødsel... han legger godt på seg.. tror han er 6kg nå.. bruke noen deler i 56 men mest 62..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så raske deres barn er! :-) Nå har vi brukt nesten 30 min på 160 ml. Og da har hun kun hatt små pauser før hun drikker videre. Frokosten er hun kjempe sulten enda det bare var 1 time siden pupp i senga....... Får mm om natta, men den metter ikke så godt desverre. Er vel ikke rare svelgen hun får der.

 

Hun sover lite på dagtid så jeg vekker henne ikke hvis hun sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira spiser ganske sakte. Hun spiser gjennomsnittlig 100 ml pumpemelk per måltid, noen ganger mindre og kanskje 1 gang daglig mer. Hun kan bruke alt fra 10-15 min til 45 minutter på dette. Noen ganger tøyser hun og surrer veldig, andre ganger går det greit.

Nå på morgenen drakk hun feks 80ml, og det tok en halvtime.

 

Hun er nede i 5-6 måltider per dag mot tidligere 9. Har egentlig gått av seg selv, men jeg har også passet på å ikke gi henne mat før jeg ser hun er ordentlig sulten. Prøver også å ha det veldig rolig når hun spiser, for hun blir fort distrahert. Også gikk jeg tidlig opp til 2 hull på smokken. Mener jeg leste et sted her inne at det finnes en kopp som kan brukes fra 3mnd, vurderer å prøve den etterhvert.

 

Litt artig, lillejenta mi veide det samme forrige uke da hun var 9 uker som jenta di da hun ble født, 4140 :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så bytta jeg ut Aventflaskene med Mam-flasker, og det har hjulpet betraktelig på mengden hun spiser. Synd jeg ikke visste at det ble sånn før, i og med at Mam koster 30 kr på KIwi, oog Aventflaskene 60 kr eller hva det var... :-/ Kjøpte jo 10-15 flasker eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve de mam flaskene jeg også! Når kan man begynne med 3 hull?

 

Så Mira veier 4.140 nå hun da! :-) Lille søte Mira. Hva veide hun da hun ble født?

 

Vi skal veie igjen til torsdag, blir spennende å se. Syns det har skjedd så mye på 14 dager. Både utseende og hva hun kan gjøre. Plutselig er det moro å ligge under babygymen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går slag i slag med utviklingen nå :-) Moro å begynne å få mere kontakt med de søte små :-) Tiden går så utrolig fort!

 

Tror man kan begynne med 3 hull ved 3 mnd? Blir ikke lenge til her hvertfall..hehe...mam-flaskene er mest populære her hvertfall. Selv om jeg synes de er litt teite, for de går an å skru opp i bunnen av en eller annen uforståelig grunn, og da lekker de litt liksom. Også er de så tykke at det tar lang tid å varme opp. MEN alt for snuppa :-)

 

Hun veide 2975 da hun ble født, også gikk hun ned til 2700 på sykehuset. Jeg synes alle er så mye større og spiser mer liksom..hehe..Bekymret mamma ;-) Blir spennede å veie for dere da, da må du skrive hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke fort i svinga her heller under måltidene.. Jeg lager 120 ml med vann så det blir 135, kan bruke alt fra 15-30 minutter... vi har 5 måltider i døgnet, da lager jeg 2 flasker med 150 ml vann da, en til kvelden og en på morgningen, fordi hun sover hele nattta uten mat.. en det er ikke alltid hun spiser opp.. det er nesten alltid litt igjen.. men nå gulper hun så mye, så jeg håper hun får i seg mat, og at ikke alt kommer opp igjen...

 

hun veide 4510 sist mandag, skal veie igjen i morra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi ca 15min på mating og raping. Spiser ca 90ml mme til hvert måltid, og spiser ca hver 3. time. Så det blir 7 måltider i døgnet sånn sirka:) Vet ikke om dette er mye eller lite, men han virker mett og fornøyd etter hvert måltid, så da må det jo være bra:)

Legger godt på seg også nå. Men vi bruker enda str 56 og pittelitt 62. Han er 9 1/2 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er fler som ikke spiser SÅ mye! :-) Nå har vi akkurat spist ca 110 ml og det brukte vi 30 min på. Fra før i dag spiste hun en god frokost. 140 ml mener jeg, etter det har hun hatt flere små måltider....... Er så lei de, skjønner ikke hvordan vi kan få færre større måltider. Prøver alt før mat fordi jeg ikke kan skjønne at det er mat hun vil ha. I dag har det vært ille. Hver time, ca 40 - 60 ml hver gang... MEN, hun bæsja no J***** hos mamma og pappa i stad. Gjennom body, strømpebukse OG bukse... :-) Stakars liten... skikkelig tykk renna bæsj...... så kanskje hun egentlig hadde veldig vondt og jeg endte med å gi henne mat når ingenting annet virket (sjekket bleia også før det plutselig kom....)

 

Nå er hun sliten og sover i vugga si. Deilig! :-)

 

Ja, det blir spennende å veie i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...