Gå til innhold

Teutonia mistral - tips om pose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss en Teutonia mistral - fikk den anbefalt av venner, og håper den er bra...

Noen som har tips om pose som passer i? Er ikke så veldig liten bag - de sier den er sånn middels - men ikke så stor som dypvognene. For oss var det viktigst å få ei lett og hendig vogn som vi får plass til i bilen.

Og - når bruker man egentlig pose, og når bruker man dyne, sånn cirka?

Skal prøve oss på dette med barn og trilling for første gang på egenhånd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er terminen? Ei jeg kjenner fikk baby i september, og brukte mykbag, tror hun bare hadde dyne i, kanskje lammeskinn under. Så tok hun ut mykbagen rundt juletider, og bruker voksi nå. Mykbagen brukes ikke lenge, putt heller vognpose-pengene i en pose som er til sportsvognen:)

Skrevet

Brukte selv dunpose i vår softbag til mistral, passet fint oppi. Brukte dyne om våren, sommeren og høsten.

Skrevet

Her termin i slutten av mai, så kjøpte dyne sammen med vogna. Har også arva en voksipose, men skjønner jo at den ikke går oppi den lille bagen...

Men man kan altså ta av en del, og så bruke voksi? Den virker jo så varm og deilig :-)

Skrevet

Jeg fikk barn i januar 06. Brukte da en saueskinnspose.Synes det fungerte veldig bra. Synes det ble for kaldt med bare dyne på den tiden av året. Sluttet med mykbagen etter 6 mnd. Nå som hun er ett år bruker jeg en voksipose.

Skrevet

Vi har Teutonia (annen modell men samme bag), og oppi vår bag hadde vi en Kaiser Lammeskinnspose, den bruker vi nå etter at hun har vokst ut av bagen også. Det som er genialt med Teutonia sine softbager er at du kan gjøre de om til en fotpose ved å ta ut platen bak og "legge ned" toppen ved hodeenden. Da kan du bruke "bag" lengre ;-)

Skrevet

hei!

vi hadde mistral med softbag til lillegutt da han var baby! han ble født i slutten av april, så den sommeren brukte vi et tynt troll-ullteppe med et helseteppe over, også baby, og en dyne. alt etter som hvor varmt det var da selvsagt!

når høsten kom, så kjøpte vi voksipose. den gikk fint oppi softbagen altså, og gutten var ikke bitteliten heller. han har alltid likt å ha det litt trangt rundt seg... rundt juletider tok jeg av den delen på bagen som kan fjernes, så bagen blir større. da brukte vi det sånn frem til han sluttet med posen på våren i fjor, da han var 1 år.

jeg har aldri likt disse store dypvognene. de er nesten bare til bruk hjemme på terassen, til å sove i. derfor er mistralen GENIAL! :-)

gled dere til å bruke den! :-)

ang det NÅR poser/dyner brukes, så bruker vi voksi hele vinteren igjennom. liker det godt, og da sover han stort sett bare i ullundertøy, en fleecegenser, ullsokker, lue og votter. det er mer enn nok, selv på KALDE dager. synes det er bedre enn å ha på lag på lag på lag på lag, og pakke inn i dyner og alt mulig. ELSKER voksiposen her vi! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...