Kjerringhelvetet <3 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Er så sur på denne vogna nå. Forhjulet skrangler så ungen sitter og hopper i vogna på isholka (uansett om hjulet er låst rett forover eller svingbart). Klakk-klakk-klakk-klakk-klakk, sier det hver gang jeg kjører over/i en bitteliten ujevnhet. Den har null demping foran. Det er faktisk bedre hvis jeg går og dytter ned styret slik at forhjulet letter over bakken. Skal den virkelig være slik?
Murmeline Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Min er også sånn. Klakketi-klakk... Har konkludert med at den ikke er tilpasset norske forhold, og bruker Edgen mest akkurat nå. Det er jo litt spesielt føre nå da, isete og hardt.. varer sikkert bare noen uker til. Nydelig sommervogn da:) Men som du sier; null demping foran gjør sitt..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Jepp, har også denne vogna. Storfornøyd, så lenge føret er rett..hehe... Syns den er litt for lite tett også jeg da, irriterer meg over denne myggnettingen/luftinga på sidene nå når det er kaldt ute og går som regel ikke ut uten regntrekket trukekt over. Men så blåser det noe helt ekstremt her også da, så hadde vel brukt trekk om jeg hadde hatt en annen vogn også. Men den har sine positive sider også, i forhold til andre 3-hjulinger.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Da blir jeg nysgjerrig. Hvilken positve sider har Quinny som ikke andre 3-hjulinger har.
lifa og Eline Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Har brukt vognen nå i ett år og har ikke problemer med forhjulet, eller noe annet for den saks skyld. Har riktignok kun erfaring fra denne vognen ettersom vi kun har ett barn men så langt vil jeg ikke bytte da jeg synes vognen er suveren til vårt bruk.
Miamed4mannpåvei Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Er også veldig fornøyd med min. Det skjer innimellom at forhjulet oppfører seg slik, men da legger jeg bare litt trykk oppover på styret, vanskelig å forklare, men legger littegranne trykk så forhjulet kommer bedre nedi veien. (løfter i styret...hm...på en måte.) Dersom barnet sitter vendt mot meg skjer det så og si aldri.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 Klikkingen i hjulet er løse eiker. Bruk en eikestrammer så er dere kvitt problemet. Evt be butikken fikse det for dere, tar 2 min!
Murmeline Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 Hvordan kan mangel på støtdemping fikses ved å stramme eikene? Eller er det noe her jeg ikke skjønner? Oljet litt på vogna i dag, og eikene virker stramme, men jeg har aldri sett et hjul med ikke-stramme eiker heller da...
M-N & sassy-susie Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 e da vell bare å ta vogna med på en "vogn-butikk" å forklare problemet... Så fikse di det.. du har da garanti på vogna! eg har samme vogna... bare comfort modellen, å e storfornøyd.. har hendt nån ganga at hjulet har vært litt merkelig, men har aldri verken irritert meg eller plaga meg..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 Positive sider med quinny: -vendbar sittedel -full liggestilling -regulerbar fotstøtte -knallgod sommervogn!!! Selv uten verdens beste støtdemdemping, Syns dempinga er for dårlig kun når sørpa fryser i slike klumper over alt jeg.. -At eikene knirker er ganek vanlig å fikses på to minutter med at man strammer dem som nevnt over. -Knall med roterende forhjul som kan låses. -Foretrekker helt klart denne fremfor f.eks OTH. - og ellers har vogna regulerbart håndtak, fot og håndbrems, m.m Det jeg vil sette fingeren på er at kalesja kunne vært helt tett istedenfor denne nettingen som er nederst foran på kalesjen. Men bruker jo uansett trekk på stort sett nå på vinteren jeg da, livredd for trekk og her blåser det endel. Syns vogna er god jeg. Lett og grei.
Miamed4mannpåvei Skrevet 25. februar 2007 #13 Skrevet 25. februar 2007 Tror Marlin blanda sammen litt her. Mente gjerne klikkelyd i bakhjulene...?
Miamed4mannpåvei Skrevet 25. februar 2007 #14 Skrevet 25. februar 2007 Du glemte flott utseende Mye stiligere enn f.eks Teutonia sin nye 3-hjuling (som forøvrig sammenlignes mye med Comforten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå