Gå til innhold

Må man opp i full porsjon grøt før man starter med et måltid til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Når poden ble vant me en grøtporsjon enten den var stor eller liten så begynte han å få litt mosa banan eller eplemos (Hipp sin er kjempgo..) til lunsj mens han får grøten om kvelden. Må nesten prøve deg fram men kanskje ikke så veldig mange typer med engang.

Jeg begynnte først med litt grøt på kvelden, så begynnte jeg med grøt på formiddagen. Var ikke oppe i full porsjon da jeg begynnte med grøtmåltid nr 2. Du bør nok gi samme grøt type, det tar tid før de venner seg til smaker. Middagsglass er jeg ikke begynnte å gi ennå, han har fått smake litt..men er ikke interessert i det ennå. Ikke noe å stresse med så lenge barnet er fornøyd å legger på seg :)

Jeg startet først med grøt på kvelden....begynte så med grøt på formiddagen selv om vi ikke var oppe i full porsjon. Jeg har gitt forskjellig grøttyper på formiddag og kveld, men vet ikke hva som er "lurest" å gjøre.

Gir nå risgrøt på formiddagen og hvavregrøt på kveld. Men noe hs sa var at det er lurt å begynne med èn type mat hvis du skjønner. Enten grøt eller middag og ikke begge deler på en gang...

Jeg syns mine unger får fort bleieutslett om jeg har begynt med middagsglass (har bare prøvd Nestle sine) for tidlig. Så jeg har ikke turt å begynne med det til Leander ennå. Vi holder på med graut. Han er nok litt småspist så han eter ikke full porsjon.

Annonse

Jeg snakket med helsesøster om dette. Hun foreslo flere små måltider i stedet for et stort (som aldri ble stort for vår del! :) ) Gullet får noen skjeer grøt til frokost og kvelds. Frukt midt på dagen. Har prøvd grønnsaksmos, men det fallt ikke i smak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...