Gå til innhold

Legger seg 19, spiser hver 2-3 time fra 19 til morgenen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 mnd og har forstått det slik at dette er normalt. Men er det slik at det gir seg av seg selv, eller er det noe man gjør for at det skal gi seg? Jeg ønsker IKKE noen skrikemetode, det er uaktuelt. Men andre tips tar jeg gjerne imot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, så lenge hun tar begge er det vel lite å gjøre så lenge hun spiser godt på dagtid? Ellers hjalp det hos oss å få mat inn på dag (når hun duppet hvis hun var i brystvegringsfaser) eller å tvinge meg nok våken til å gi begge på natt.

Det hjelper også med et par ekstra puter så man ligger godt ;)

Skrevet

Jeg er kanskje ikke flink nok til å gi begge pupper på natten. Hun spiser normalt bare en. Men jeg kan prøve litt bedre å gi begge.

Takk for tips!

Men du- når gikk det over for dere?

Skrevet

Når jeg fikk til å gi begge ;)

± sykdomsperioder, da!

Skrevet

Ok. Da skal jeg prøve det. Vil så gjerne fullamme henne enda en stund.

Takk så mye!

Skrevet

Heisann!

Jeg kjenner godt til det du skriver der, slik har alle mine tre vært.. Kjempeslitsomt og frustrerende til tider.

Det har vært slike netter frem til de har blitt a et halvt år, og etter det har det gradvis blitt lengre intervaller. Dessverre har de vært ca ett år før de sov gjennom hele natta, men fra de var ca 9-10 mnd har de kanskje våknet bare en eller to ganger (og det er jo til å leve med, spør du meg).

Større matinntak på dagen, redusering av smålurer og overgang til en eller to lengre soveøkter på dagen, større aktivitet om dagen (krabbing/gå rundt bord/andre energikrevende aktiviteter) har også bidratt til at nettene ikke er så urolige lenger.

Jeg har også i perioder ammet som besatt på kvelden slik at enhver krik og krok i magen blir fylt med mm, og det kan virke som om dette har fungert litt. Da får de litt mer å sove på.

Plutselig en natt sover jenta di 4 timer i strekk, så etter en stund 6 osv. Så har du natta for deg/dere selv igjen, og det er himmelsk:) Det tar bare litt tid med noen babyer.

Jeg har også gått noen runder med meg selv, og funnet ut at selv om det er ufattelig slitsomt å være våken så ofte og så mye, så er det jo veldig fint også. Helt stille i natten, bare hun og jeg. Ligge og stryke på den gode, varme kroppen og høre lydene fra henne. Det er noe jeg er bombesikker på at jeg kommer til å savne, uansett hvor trøtt jeg er nå.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Jeg har det litt som deg jeg også, bare at jeg har to på 4 mnd. De spiser begge omtrent hver tredje time døgnet rundt, og det sier seg selv at det ikke blir mange timer sammenhengende søvn.

Vil bare si at du ikke er alene med å være mye oppe om natta. Håper det blir bedre for oss begge!

Skrevet

Tusen takk for fine svar!:)

I natt gikk det ikke to timer engang mellom hver gang hun våknet... Jeg fryser, har vondt i hodet og får bare lyst å grine!

HI

Skrevet

Det er jo kjempefint at du fullammer, men kanskje du skulle vurdere å gi litt grøt på kvelden? Det er jo trist dersom du skulle slite deg helt ut.

Skrevet

... men det er vel ikke sikkert at det blir bedre med grøt, eller? Bare lurer jeg altså.

Skrevet

Nei, dessverre. Her i gården har ikke grøt ført til roligere netter...

Skrevet

Selvom det ikke hjelper med grøt for alle, ville jeg ha prøvd det. Det metter mye mer, så kanskje du vil få litt mer søvn på natta. Ofte kan det være fordi de ikke får nok at de våkner såpass ofte om natten.

Siden du sier at du er så sliten ville jeg absolutt prøvd det. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...