Gå til innhold

Drittlei halsbrann, trenger råd!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg i flere uker tygget pastiller som skummer i munnen før en svelger, for å dempe halsbrannen...disse funket littigran, men så fort jeg tok en slurk vann så begynte det igjen. Nå har jeg gått over til flytende versjon (begge kjøpt på apoteket)....men synes ikke den hjelper heller! Finnes det noe annet der ute som kan hjelpe??? Sliter med å sovne for natten, må ha masse puter under hodet...så jeg slipper de sure oppstøtene! Har vondt i nakken, og det kjennes ut som jeg har mat sittende fast i halsen hele tiden! Utrolig irriterende! Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig fint lite å gjøre med halsbrann. Sliter med det selv og har noen triks for å kvitte meg med det, men det er slett ikke sikkert det funker på andre... Dessuten er virkningen kortvarig, men likevel: Bananer, melk eller å spise små måltider i sakte tempo er mine triks. :)

Prøv deg fram!! :)

Skrevet

Er det Link du har prøvd? Det er det som har virket best på meg...

Ellers så hjelper det veldig mye å ligge på venstre side...

Skrevet

Er også veldi plaget med halsbrann. prøvde de der tablettene man skal tygge men de var jo helt forferdelige og syntes ikke de virket heller. har prøvd nyco (fruktsalt) et par dager. Og noen ganger funker det veldig bra mens andre ikke fullt så bra. tror nesten dette bare er noe vi må "venne oss til":(

Skrevet

Tror de heter Gaviscon, både tablettene og den flytende....kanskje jeg skal prøve Link også....

Skrevet

Visste ikke at nyco kunne hjelpe, takk for tipset!

Skrevet

er også (eller var) plaget med en del halsbrann, men hvis en unngår fet mat og ikke mat med mye sukker så går det bedre. drikk melk, det hjelper..

har hørt at hvis en har mye halsbrann i svangerskapet får babyen masse hår på hodet.. og merkelig nok i dag da vi var på ultralyd, kunne vi se at babyen har faktisk en del hår på hodet, merkelig..

Har vært fin siden torsdag nå i henhold til det med halsbrannen min, da fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes, og må holde meg unna søtsaker, sukker og feit mat.. kjedelig, men må en så må en..

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat samme problemet... Det jeg synes virker best er rå potet. Sitter ofte å knasker på en potet før jeg legger meg, men må nesten pusse tennene først, siden halsbrannen begynner igjen, når jeg gjør det. Virkningen er ikke langvarig, men hjelper såpass mye at jeg klarer som oftest å sovne før det begynner igjen. Melk har også fungert til tider.

Lykke til!

Skrevet

Hei. Jeg prøvde også Gaviscon, men de funka bare noen minutter. Kjøpte Aflurax (el no) på apoteket. De hjalp bedre på meg.

Skrevet

Hjelper godt: mjelk

Hjelper litt: Gulerot, mandlar

Skrevet

Jeg synes det hjelper å spise mandler jeg.

Skrevet

sånne hjertebombommer med div be mine, kiss me, love me trykk på... Kommer ikke på hva de heter..:P De har forskjellige farger og smaker helt greit:) De fungerer kjempegodt for meg!:)

Skrevet

Lovehearts...:) jeg lover det funker..... jeg prøvde alt før jeg begynte å spise lovehearts....Lykke til

Skrevet

jeg har samme problemet=) plagsomt.

synes det hjelper med ei eple,,, har også hørt at lovehearts hjelper, men har ikke prøvd d.

Skrevet

Hei! Jeg har også slitt masse med halsbrann. Det eneste som virker litt er Gaviscon. I hvertfall for en liten stund. Det samme slet jeg med forrige svangerskap. Denne gangen har jeg hatt modningsakupunktur fra uke 36 og jordmoren har i samme slengen satt noen nåler mot halsbrann 2 ganger i uken. Føler virkelig at det har hatt god effekt på meg. Har 3 dager til termin og under forrige sv.skap hadde jeg det som deg et par mnd og spesielt de siste ukene. Denne gangen tar jeg en slurk Gaviscon når halsbrannen kommer -gjerne før jeg legger meg, så sover jeg som en stein inntil kynnere og tissetrang vekker meg noen timer senere. Har fortsatt halsbrann, men i en overkommelig dose, så tror virkelig akupunkturen har hatt effekt!!

Skrevet

Her går det på Link, melk og vanniljeis.....

Skrevet

hei!!

jeg har også vært veldig plaget med dette. tygger gaviscon tyggetbl. vanligvis. når det ikke hjelper drikker jeg litt melk, det hjelper for en liten stund, men skal du ha noe som virkelig hjelper skal du visstnok drikke surmelk (kefir). jeg er ikke SÅ begeistret for det da, så jeg har ikke prøvd, men i desperate tider kanskje..? :)

Skrevet

Sjokomelk :) Eller novaluzid, smaker dritt, men funker!

Skrevet

På helsekostforetninger har de noen tyggetabletter som heter FRUTIN. Det er det eneste som har fungert for meg:)

Skrevet

Jeg bruker Novaluzid. (er synonymt med Link, tror jeg)Og det funker for min del. Tyggetabletter med mintsmak.

Skrevet

Her går det i Losec, men de er dyre om du skal kjøpe av de små pakkene. Jeg er så "heldig/uheldig" å få de på blå resept. (Må spise dem resten av livet visstnok).

Ellers så er Zantac 75 mg noe som kan prøves. Det står på pakken at det skal diskuteres med lege først, men alle de legene som jeg har spurt har sagt at det går fint å ta disse, samt de Omeprazol eller hva det er de heter. Link og alt det andre går også fint an å spise, men det er jo noe med smaken da.......

Du må også være varsom med hva du spiser. Ikke noe fet mat, søtsaker, brus o.s.v., men det er neimen ikke enkelt.........

Skrevet

lo.sec. kan man virkelig gå på de når man er gravid? fikk beskjed om å slutte og har derfor hatt sure oppstøt under hele svangerskapet . Novalusid er det eneste som kan hjelpe litt for mg nå.

Skrevet

Losec blir faktisk anbefalt til gravide nå. Jeg går til kontroller på sykehuset nettopp pga min mage/tarm-sykdom og de kunne fortelle meg at Losec faktisk var noe av det beste man kunne gi gravide nå. Jeg har tatt Losec i 2 svangerskap nå og det er ingen av ungene som har tatt skade av det! Jeg tar 3 tbl. til dagen mot normalt 6 nå da, men det hjelper meg!

Om jeg slutter med Losec blir jeg så innmari dårlig at jeg bare ligger og ikke får i meg mat og det er jo det verste for ungen, så for min del er det helt umulig å ikke bruke Losec!

Jeg har i hvertfall ingen betenkeligheter med å bruke Losec siden jeg allerede har født en velskapt unge og enda en er på vei! Tar også Losec under amming!

Skrevet

det som fungerer på meg er lovehearts :) å kun det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...