Kæmma og trultene Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Vesla har sovet så fint lenge, men i det siste har hun snudd om. Hun legger seg greit, men våkner etter en liten stund, og vi går inn og huhn sovner raskt. Dette skjer et par gagner - helt til hun ikke sovner igjen =( Der er vi nå.... Hun er trøtt som en dupp, har gitt henne dentinox, mere pupp, sunget, strøket og bysset, og hun ligger rolig helt til vi rører oss eller går ut av romet. Da griner hun - og nå griner hun enda sambo sitter der inne og synger. Ka ska vi gjer?? Vi er drit slitne begge to etter flere sånne laaange kvelder, i natt var jeg oppe og sleit med det samme.
Dalli Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Jeg tror dette er en fase barnet er igjennom. Hun er utrygg eller usikker av en eller annen grunn. Det kan være tenner, drømmer eller fysisk utvikling. Det er mye som foregår med barna i denne alderen, og det kan gi sånne utslag som dette. Forkjølelse og sykdom kan også gi sånne reaksjoner. Kanskje brygger hun på noe? Vi har hatt den sånn i flere perioder, og vi har løst det med å ha en madrass som vi sover på inne på S sitt rom, hvis han er utrygg. Vi bysser litt, legger han ned samtidig som en av oss legger oss ved sengen og sovner.Holder gjerne en hånd inn i sengen, eller lager puste lyder. På denne måten slipper vi å bli så trøtte, og han har tryggheten ved at vi er der. Hos oss pleier det å være sånn noen dager, så vender han tilbake til normalen. Vi har merket at når vi ligger inne på madrassen med han sover han lange strekk uten å våkne skikkelig. Hvis han våkner holder et ofte at vi lager en rolig shhh lyd, sånn at han vet vi er det, så sovner han igjen. Ta vare på tryggheten og la henne forst¨å at dere er der sammen med henne. Forstår dere er slitne, men det går over, selv om det er en mager trøst. Lykke til!
Kæmma og trultene Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2007 Takk for svar! I kveld har vi passet på de gode, gamle rutinene der pappan ikke er hjemme (stygt sagt men han er borte mange kvelder i uka...). Ro og fred etter bad, så pysj, grøt og litt kos foran tv'n. Når hun begynte å gnikke øye, gikk vi inn på rommet hennes og jeg ammet henne, og la henne da hun var ferdig. Gjorde det samme (ammet der inne og la henne) på dagen idag. Det gikk greit. Så våknet hun, og jeg gikk inn og strøk litt. Neste gang sang jeg litt. Nå er det stille, men neste gang hun våkner tar jeg med meg en bok, nattlys og et pledd og sitter der til hun sovner. Så får vi håpe det hjelper - at det er tryggheten hun er ute etter =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå