Gå til innhold

hadde spontan abort for ca 5 uker siden.. trenger noen svar=)

marianne =)

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde en spontan abort for ca fem uker siden, alt kom av seg selv, jeg var 11,5 uker på vei..

Først av alt vil jeg si at vi lot graviditeten bli offentlig i ca uke ti, når vi mistet ble jeg nødt til å satse på jungeltelegrafen, men måtte sende et par triste sms. men den støtten vi fikk var helt fantastisk! fra fjern og nær fikk vi tanker og oppmuntrende meldinger. Jeg kommer ikke til å vente 12 uker før jeg sier det neste gang heller, den støttten vil jeg ikke være foruten dersom det skulle skje igjen.

Når vi var hos legen fikk vi beskjed om at det var smart å vente til mensen kom tilbake, før vi ble gravide på ny, hvorfor?

hun sa det kom til å ta 2 til 6 uker, men den har enda ikke kommt. vi bruker ikke prevansjon og jeg kan være gravid, men det er jo ingen vits i å ta test, i å med at hcg hormonet kansje finnes i kroppen enda. Stemmer ikke det? det er mange forkortelser som blir brukt på denne siden, kan dere oversette?

Mange takk for gode svar, klem fra marianne=)

Fortsetter under...

hei (har svart deg på mitt inlegg ang gardnerella) .. så fort kroppen din ikke er gravid så skal hormonet (hcg) forsvinne ganske fort også.. da jeg hadde en prematur fødsel tok jeg en gravid test ca 5-6uker etterpå (fordi vi prøvde fort å bli gravide igjen, og håpet vel litt, selvom sannsynligheten for det var minimal..) .. den var negativ.. vet jo ikke om det er slik med alle.. men hør med en jordmor eller på doktor online/ lommelegen.... du kan jo spørre blandt annet leserene der også.. :) .. kanskje du er så heldig at dere har truffet rett ;) .. leit å høre om spontant aborten din.. om den ikke sitter nå håper jeg du snart er på'n igjen.. med en som klorer seg fast :) :)

Marianne,

HCG hormonet KAN sitte i kroppen i opptil 6 uker etter en abort. Igjen kommer dette ann på om du hadde utskrapning etc. Jeg hadde MA + utskrapning og testet negativt rett etterpå. Husker ikke nøyaktig dager.

Men om du er usikker, kontakt legen din :=)

Lykke til ihvertfall! Håper den lille sitter i magen snart :=)

Klem!

Hei.

Trist å lese at du mistet ... jeg mistet i uke 8 i siste januar. Vi prøver igjen :-)

Du skal vente til mensen kom, før du bli gravid på ny, fordi kroppen din må kvikner. Vi prøvde først etter mensen min kom igjen, jeg hadde angst å få en andre MA eller SA ... Du bør være tålmodig! Ikke forlange for mye av kroppen din eller magen din ...

Etter første mens du kan prøve igjen, jeg tenker, at det skal komme sikkert snart!

Jeg vil vente til 12. uke igjen før jeg sier dette familien min. Det var fryktelig å fortelle dem at jeg mistet babyen min.

Krysser fingrene!

Lykke til :-)

Det er greit at det er fryktelig å måtte fortelle det til familie og venner når man mister - men med mine opplevelser synes jeg den overveldende støtten jeg fikk var med på å hjelpe oss igjennom det.

Har fortalt det nå til enkelte venner og til den nærmeste familie...

• 3 uker senere...

Hei Marianne.

Trist å høre at du har hatt en spontan abort, noe jeg også tror jeg har hatt. Lurer derfor på om du måtte til lege for utskrapning av livmor eller lignende? jeg mistet mitt når jeg var i slutten av uke 5, lurer derfor på om jeg må det eller om jeg slipper. Hadde sex med samboeren min 1,5 uke etter og det gjordt skikkelig vondt.Har du opplevd det?

Ønsker deg lykke til videre med neste graviditet :).

klem fra vær-83

Annonse

Trist å høre at du har mistet!

Jeg hadde en sa da jeg var 6 uker på vei, alt kom ut av seg selv, ingen utskrapning. Men hadde hcg i kroppen et par uker etterpå, gikk på kontroller hos lege/sykehus til det var normalt igjen. Jeg ble gravid igjen før jeg fikk igjen mensen. Bare 3 uker etter sa. I følge gynekologen har det ingen betydning. Kroppen blir ikke gravid før den er klar for det, og det var "før i tiden" de mente man måtte vente.

Nå er jeg snart 37 uker på vei, og alt har gått veldig fint så langt :)

Lykke til videre!!

Hei ,trist høre. Hvet hva du går igjennom.Jeg mistet i MA i juli.Trodde jeg var i 12 uke,men det hviste seg at det var dødt allerederundt uke 6-7. Det er helt forferdelig å gå å tru at det er liv og så er det ikke alikavel.Jeg måtte ha utskrapning.Legen sa jeg måtte vente 1 måned,mens jordmora anbefalte 2. Vi brukte ingen prevansjon, men ble ikkje gravid igjen før i januar,alså 6 måneder etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...