Gå til innhold

Utdanning/jobb

1 fjols i huset og ett på vei

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hva slags utdanning og jobb dere her inne har?

Kan jo starte med meg selv:

Hovedfag i molekylærbiologi og prøver å ta dr.grad i det samme nå (er stipendiat som stillingstittel). Kjempespennende jobb. Tenk å være den første i verden til å vite noe! Noen sier at bare det å få barn er en bedre følelse. Har ikke prøvd det enda, men regner med at det er helt utrolig det òg :)

Fortsetter under...

Doktorgrad høres spennende ut!

Jeg er ferdig utdannet statsviter om to måneder, og skal da begynne i ny jobb. Har en annen utdannelse i tillegg, men vil ikke fortelle alt for mye om meg selv her inne, så andre kjenner meg igjen. Liker å være litt anonym her : -)

Bor i Oslo og har samboer. Har aldri tenkt så mye på barn, men etter at jeg oppdaget Barnimagen ble jeg skikkelig baby-gal!

Vi tenkte å begynne å prøve i sommer eller i høst, litt avhengig av hvordan den nye jobben min blir. Så kanskje blir det baby på meg i 2008?

Hva med deg, Vilhababy2008? Er du i samme situasjon?

Jeg bor også i Oslo :) Er ikke herfra da, men har tenkt til å bli her en stund. Vanskelig å få jobb noe annet sted for meg.

Ble for alvor babygal når alle studiekameratene mine fikk babyer i fjor. Nå er det liksom bare meg igjen, men vi ville vente til jeg var kommet litt i gang med dr.graden. Satser på å starte prøving i april/mai. Hvor kan man jobbe som statsviter? Politikk?

Dere andre her inne er dere alt gravide/har barn eller?

Annonse

Jeg har tatt en del fag på universitet, bl.a litt realfag og geografi. Med de nye reglene er det dessverre ikke nok til en bachelor, så nå går jeg på lærerskolen slik "at jeg blir noe..."

Trives veldig godt.

Mannen min er akkurat ferdig med doktorgrad i materialtekonologi - han disputerer 15. mars- kjempespennende!

Vi venter vårt første barn i august =)

jeg drev for meg selv inntil for et halvt års tid siden. har jobbet som animatør og illustratør i en årrekke, men trengte litt "hvile" i fastere/tryggere rammer - hvor jeg ikke var ansvarlig for absolutt alt. så nå jobber jeg i reklamebyrå (med film) og syns det er helt topp. illustrerer litt for bøker og blader (foreldre og barn bl.a.) på fritiden for å holde kreativiteten i gang... fint det!

Hva studerer du da?

Jeg jobber for tiden som stipendiat og prøver å ta dr.grad. Er mange med hovedfag i molekylærbiologi som jobber som avdelingsingeniører eller vitenskapelige assistenter blant annet. Ellers kan man jobbe som selger av forskjellige lab-artikler/maskiner og sikkert masse annet også. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...