Gå til innhold

tre små:-)


-carina-

Anbefalte innlegg

Du husker jeg spurte deg om hvordan du hadde redigert det fine bildet av Nora... Du har ikke anledning til å skrive ned til meg hva det programmet som du brukte heter for noe?! Vi har nemlig ikke sånn printer her hjemme, men mulig mannen min kunne lete på nettet og laste programmet ned for meg... :o)

 

Tusen takk for hjelpen, eventuelt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal du få, vet du:-)

 

Vi har Canon MP810, og til denne fulgte det med ArcSoft PhotoStudio 5.5. Veldig lett å bruke, selv mor klarer det her - hehe! Og jeg tror jammen vi kan klare å lære det til mormor også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg har ArcSoft PhotoStudio 2000 (sikkert en eldre variant, enn ditt program tenker jeg). Jeg syntes ikke det var så lett, jeg! Men jeg bruker mest Adobe, da. Får kanskje sette meg ned med ArcSoft'en en kveld for å studere det litt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, værsågod, du! Har brukt endel Adobe tidligere selv, men syntes ikke denne var spesielt god på røde øyne. På ArcSoft går det på en to tre! Og det er enkelt å retusjere! Har en venninne som arbeider i avis, og hun sier jeg kan få retusjeringsjobb når som helst;-) Her fjernes neglklor, skygger som ikke passer inn - har til og med klart å fjerne en stikkontakt - hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, røde øyne bruker jeg ArcSoft'en til, den er best på det... Men ellers bruker jeg Adoben mest. Synes det er enklest om jeg skal lage bilder med gjennomsiktig bakgrunn der. Dessuten synes jeg det er enklere å bruke Adobe når jeg skal gjøre bildene om til mindre filstørrelse (til bruk på hjemmeside). For å fjerne buser, søleflekker og til og med en bil på plassen foran St. Peters kirken så har jeg brukt ArcSoft, tror jeg... Husker brått ikke!

Ja, og så hadde jeg et fint bilde av Karsten, med mammas røykpakke ved siden av. Røyking dreper med store bokstaver... Vips, så var pakka vekk!

 

Har noen sort-hvitt bilder av Karsten der jeg har beholdt øynene blå, da brukte jeg Adobe...

 

Men det var den fjerningen av bakgrunnen på bildet til Nora som jeg var så imponert over, ser du! :o)

 

Og så er det bildene til "Sanna&Simen" på siden hennes til juli-klubben... Tenkte jeg skulle se om et av bilderedigeringsprogrammene får til å gjøre sånt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette programmet noe man kjøper eller kan man laste det ned gratis fra nettet? kunne tenkt å prøve meg på det samme, siden jeg har blitt en ivrig scrapper:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sette meg ned og leke litt med disse bilde-redigerings programmene en kveld... Er bare så mye jeg har lyst til hele tiden, så vi får nå se når det skjer! :o)

 

Har bestilt meg en bok som jeg fikk i posten i dag: Fotografering. Tenkte kanskje jeg fikk meg noen gode tips fra den boka. Har tenkt på å gå kurs, men kanskje jeg i stedet kan sette av noen kveldstimer for å lese litt her hjemme... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...