Gå til innhold

TFK Joggster III - noen med dårlig erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Noen som har dårlig erfaring med TFK Joggster III? Vi tenker og bestille den på nettet iom. at det er umulig og oppnå noe rabatter her i landet på vognen.. Jeg konfronterte butikken med dette og de svarte at jo da de visste om prisforskjellen, men ved og handle på nettet mistet vi alle garanti og reklamasjonsrettigheter.. Kjipt om vognen blir ødelagt og ubrukelig selvsagt, men hva kan egentlig skje.. noen med erfaring?

Sliter også med fargevalget.. ønsker meg egentlig saharafarget sportsvogn og rød bagvogn,...men tror vi får gutt uten at vi vet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke Joggster III, men Joggster Twist og er kjempe fornøyd.

Når det gjelder å bestille fra nett så mister man hverken garantien eller reklamasjonsretten, man må bare ta det over mail eller telefon. Du har akkurat de samme rettigheten som om du skulle kjøpt i butikk.

Skrevet

Jeg har TFK jogger twist, ikke hatt noe feil på den enda.

Men, jeg har lest her inne at folk har skrevet at de fra Nederland(der du bestiller vognen) har vært så veldig servicerettet, og at når det har vært noe feil har de fått byttet deler umiddlbart.

Skrevet

Det er tilbud på Joggster lll og på Twinner Twist hos Skeidar Hønefoss nå.Tror også det var tilbud på hardbag og mykbag også.

Skrevet

Visste ikke at det var tilbud på Twist'en også! Husker du pris? Skal ha sånn skjønner du ;-)

Skrevet

Da er vi to. den koster 4990.-

Skrevet

Oki, jeg var også tenkt og kjøpe twist`en, men min mann mener at vi vil bli mer fornøyd med Joggster III pga mer "fasthet" i kjøringen... hm.. Er det noe du/dere har savnet med twist`en?

Skrevet

Bestiller du den fra nederland får du den for ca 3000 + moms/frakt 900.-

Totalt ca 3900.- Sparer 1000 selvom den er på salg

Skrevet

Selger de barnevogner på Skeidar??? Eller er det en egen barnebutikk ved Skeidar på Hønefoss?

Skrevet

Tror det bare er på Hønefoss de har barneavdeling

Skrevet

Hva koster Joggster III på det tilbudet?

Skrevet

Vi kjøpte Joggster Twist des 04. Kjørt med den omtrent daglig siden. Bag og sportsdel.

Pluss:

+ Svingbart hjul er veldig kjekt i by/ butikker/ trange områder

+ Skivebrems. Fått mye bruk for den,særlig i nedoverbakker

+ Kompakt når foldet sammen. Har dere liten bil er dette en meget god vogn. ( I BMW 3 serie stasjonsvogn -97 mod tar den ca 75 % av bagasjeromsgulvet)

Minus:

- Det svingbare forhjulet begynte å gå veldig tregt etter ca 6 mnd bruk. Ble sendt til reparasjon på Fru Lyng (tidligere "0-4") på CC west, og det tok laaang tid (og litt lite serviceminded kundeservice) før vi fikk vogna igjen. Oppimot 4 uker. Virker som konstruksjonen er litt svak der de bevegelige delene gnir mot hverandre på forhjulet. Ble bra etter verkstedbesøk, men er nå litt treg igjen.

- På sidene av vogna er rammerørene naglet sammen istedenfor skrudd. Her har det løsnet to av fire nagler (en på hver side). Fikset med skruer.

Om vi ville valgt den igjen? Litt usikker. Har irritert oss mye over forhjulets trege gange, og lurer på om det bare er vår vogn, eller om det er en dårlig konstruksjon. Vet ikke om andre har noen erfaringer med dette hjulet? Vi kommer vel heller ikke til å handle så mye mer på barnebutikken på CC West..... men det er nå vår oppfatning.

Skrevet

Når du sier at hjulet går tregt rundt så kan det jo bare være at det sitter noe grus/salt inni der. Spesielt på denne årstiden må man passe på å ta i fra hverandre,vaske og smøre ofte.Mener ikke å være hønemor men prater av erfaring. Jeg klagde på min vogn (ikke tfk) av samme grunn. Har begynt å gi den litt pleie og hjulet svinger som bare det. Får håpe problemene løser seg,har to veninner som har tfk og er kjempefornøyd med sine vogner. Jeg skal uten tvil ha denne neste gang etter å ha sammenlignet med mye av det "rakkelet" jeg har hatt.

Skrevet

Joggster III er jo omtrent samme som Twist, fast forhjul, som i mange situasjoner er en fordel, og så kan man kjøpe et svingbart "dobbelthjul" en kan veksle med veldig lett. Så jeg tror jeg skal gjøre det sånn... Veldig lyst på den, men avventer litt og ser, da gubben kanskje skal til Nederland i mai... DA kan jeg spare penger da.... :D

Skrevet

Har også erfaring med at forhjulet på Twisten henger litt etter en tids bruk, men det trenger da ikke sendes inn på reperasjon for det.

En raskere metode er å ta av hjulet, tørke litt i festet og sprute på noen gode dærter siliconspray.

Da er det godt som nytt etterpå.

Med bevegelige deler på den måten sier det seg selv at det må smøres innimellom, men det er gjort på et lite minutt.

Skrevet

Jeg lurer også på om jeg skal gå for twist eller III.

Er det slik at det er veldig lett å bytte til det svingbare forhjulet på joggster III?

Hvis jeg skal gå en tur i marka på formiddagen, men på butikktur om ettermiddagen, er det da kjapt å bytte, eller blir det for tungvint å skulle gjøre dette hver dag?

(Litt klønete spørsmål dette, men håper dere skjønner hva jeg mener :-)

Skrevet

Jeg har ikke selv noen erfaring med det, men har hørt det skal vre rimlig enkelt.

Husk bare at det svingbare hjulet da er mindre og ikke luftfylt.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd selv, men etter det jeg har forstått skal det være veldig kjapt gjort, et slags "klikk"system eller noe sånt.. Tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...