Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før dere ble gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

første mann:ble gravid 1 år og tre mnd etter at jeg sluttet på p-pille. Gutten min ble tre i desember og har ikke brukt noen form for prevansjon siden jeg fikk han og er nå gravid med nr to. Er 7+1. Så tok veldig lang tid men denne lille spiren:) veldig veldig etterlengtet :)

Annonse

Gratulerer!!

Så kjekt. :)

Første gangen tok det ca 8 mnd, det endte i MA desverre... Nå etter ca 3 mnd med prøving ble jeg gravid igjen. :) Det er veldig forskjellig. Jeg trodde det skulle gå fort med meg siden min mor og søster blir gravide bare de tenker på sex omtrent, men det tok litt lengre tid med meg..

Har vært gravid 4 ganger.

1. satt på første forsøk, ikke akkurat planlagt

2. satt også på første forsøk, meget godt planlagt

3. etter 3pp, endte i SA i uke 8

4. etter 3 nye pp er nå i uke 8 og er velig spent og litt nervøs, nøye planlagt, var dog ment å bli et vår/sommer barn. Her er det ikke vi som bestemmer, et lite øyeblikk var jeg forledet til å tro det...

Annonse

hei , jeg venter nr 3 og med de to andre, så tok det ikke lang tid

Det gikk på förste forsök , men med dette lille underet så har vi brukt ca 6 mnd. Så kan vel kanskje si at jeg er lett fruktbar, men vi begynte å lure veldig nå siden det har gått så kjapt de forrige gangene.

Men er veldig spennende , selv for 3 gang, det er 5 år siden siste mann.

Det tok laang tid! Etter 15 år på pillen tok det et halvt år å få eggløsning, selv om mensen kom helt regelmessig. Så et par måneder med lange sykluser, og så satt den. 9 måneder tok det. Nå syns jeg faktisk det gikk fort nok... herregud. Tenker nå mye på hvordan jeg vil at ungen IKKE skal bli. Hihi.

Vi har vært kjempeheldige. De to første satt på første forsøk - altså første eggløsning etter vi slutta med prevensjon (p-piller første gang og pessar andre gang). Nr. 3 ble bare til uten at det helt var planlagt - eggløsningen kom mange dager tidligere enn den pleier og da funket ikke systemet vårt lenger.... Men 3 unger på litt under 4,5 år går bra det også selv om vi er midt oppe i husombygging (omtrent like omfattende som å bygge nytt, bare at vi bor midt oppi!) når sistemann kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...