Gå til innhold

bekkenplager tilbake:(


Kristannaa

Anbefalte innlegg

Har begynt å slite skikkelig med bekkenet igjen! Nå driver det å låser seg på venstre side! Må gå til fys to ganger i uka,men låser seg fra gang til gang!

Blir så deppa,får jo vondt bare jeg går en 500meters trilletur:/

Klarer såvidt å bære mini i bilsetet eller vognbaggen ned trappene,æsj må bare klage litt!

Flere som fortsatt er plaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke kvitt bekkenplagene. Kjenner ikke noe til vanlig, men kan ikke gå lange turer f.eks før det merkes. Kjennes mest ut som jeg har gangsperre i baken og får svekket beveglighet (blir vanskeligere å løfte bena f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt plaget i hverdagen, borsett fra hvis jeg går mye og lange turer. Merker engang i blandt smerter i symfysen.

Håper det blir helt borte snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er plaga når jeg sitter og når jeg reiser meg. Men det er mye bedre nå, har fått et par behandlinger hos fysioterapeut, og er begynt på bassengtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre å plaget med bekkenet enda. Merker det mest når jeg blir sittende rett opp og ned i sofaer, etter rengjøring og trilleturer. Har nå begynt å trene med veiledning av fysioeterapeuten jeg hadde før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv kiropraktor.

 

jeg gikk til 5-6 behandlinger, å har fått det kjempe bra.

kjenner ikke noe som helst nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med nordkvinne!

 

Bekkenplager etter fødselen handler ofte om feilbelastning og låsninger i bekken, korsrygg. Tenk på alt du gjør med kroppen i form av løft, bæring av bilsete, inn/ut av bilen osv...Rygg og magemuskler er fraværende etter svangerskap og fødsel, og bang så har man et ryggproblem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å følge alle råd jeg fikk under svangerskapet om løft,hvordan man sitter osv..

Hva gjør kiropraktoren? Fysioterapeuten masserer opp alle musklene rundt for å så å få bekkenet på plass igjen. Det gjør grusomt vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropaktoren vil se etter låsninger i bekkenet. Om det har "grodd" feil etter fødselen eller kommet ut av sin opprinnlige stilling. Det er veldig vanlig. Mange kommer dit med isjas og prolaps også viser det seg at alt startet med svangerskap og fødsel.

 

Man kan trene ryggen og magen til krampa tar en. Det hjelper ikke hvis skjelletet er ute av stilling.

 

Kiropaktoren behandler også musklatur som har blitt vond. Alt henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var hos kiropraktoren så fikk jeg tatt røntgen bilde,for å se om jeg hadde noen "skjulte" feil.

så gikk hun igjennom hele kroppen min.

 

vi ble enige om at jeg skulle ha behandlet hele ryggen min.

 

så når jeg er der inne nå,så tar det 5-10 minutter.

 

ligger da på en spesial benk,på magen.

så behandler hun på bekkenet og oppe ved skulderbladene.

 

hun lager jo "knekke lyder",men det gjør ikke noe vondt.

det var litt ømt i begynnelsen,men nå går det fint.

 

å jo mindre "knekke lydene" blir,jo bedre blir man.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...