Gå til innhold

Hvor lang tid gikk det fra dere begynte med fast føde til...


-carina-

Anbefalte innlegg

... babyen begynte å gape når skjea kom?

 

Jeg har gitt Karsten grøt i 1 1/2 uke, men fruktmos har han fått i snart 1 1/2 mnd. Han åpner jo munnen, ellers hadde jeg fått maten inn. Men han virker ikke så interessert og han gaper liksom ikke etter mat... Hvor lenge skal jeg gi denne faste føden før han skjønner at dette er godt og dette vil jeg gape for å få inn i munnen?! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna er visst veldig forskjellig, ser jeg. Vår lille gutt gaper og gaper. Det er nesten så han gjør det som en reflekshandling, for han stopper ikke før han er stappmett! Han gaper også når vi sitter og spiser og håper visst på å få smake (for det får han jo innimellom). Så vi må visst regulere matinntaket litt, ellers blir han visst enda mer blubbete enn han er :-D

 

Hvis det er noe han slett ikke liker, som ulike middagsglass, så gaper han ikke mer enn et par ganger før han skjønner at det er den fæle maten som kommer. Men bytter vi ut med fruktmos på skjeen, så lukter han det med en gang, og så gaper han høyt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin har spist grøt siden han var 4mnd, og det gikk halvannen mnd før han gapte. Men ser han gaper forskjellig etter hvilke smaker han får. Grøt med sviskesaft er ikke såå populært. Det gaper han bare de første skjeene, så vil han ikke ha mer. Men grøt med fruktpure i er alle tiders. Det gaper han som en gal.

Men han har det problemet at han har tunga ut hele tiden når han spiser. Han gaper, og når maten er i munnen, kommer tunga ut. Etter han har svelget, tar han den inn igjen. Ser nå litt "tilbakestående" ut når han tar ut tungen og tygger på den hehe. Men verdens deiligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker nesten ikke for det kom så gradvis, men kanskje tre-fire uker før han virkelig fikk teken, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gaper da, men jeg kan ikke sikkert si hvor lang tid det tok.. Hun var ikke vill etter maisgrøten, så det var først da havren ble introdusert, med mammas eplemos, at dette går ned. Hun lukter eplemosen, og der gapes det! Lukter hun middagsmat hender det nok at hun snur seg vekk, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå gitt grøt i en måned og hun gaper bare for de første skjeene, så forsvinner iveren, ser ut til at dette kommer til å ta tid ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får prøve alt mulig av div. mat. Her har jeg ei kresen lita jenta. Har prøvd grøt fra 4mnd , og det spiste hun mye av! så var hun syk...spiste nesten ingen ting på 3 uker. Så nå når hun er frisk så vil hun ha lite grøt. Liker kun brødskive som jeg moser med banan og svisker. Til middag er det kun kylling og kalkun hun liker!!

litt slitsomt når hun ikke vil ha noe særlig. men jeg stresser ikke! det kommer vel en dag hun liker litt mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...