Gå til innhold

Har så lyst på søtt! Noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare for å ha sagt det med en gang: jeg er ikke fanatisk i forhold til vektøkning, men har lyst til å ha et sunt svangerskap uten de kjedelige ekstra-kiloene mange sliter med å bli kvitt.

Til nå har jeg hatt det lettvint; har bare fyst på frukt og atter frukt:-). (uke 21 nå) Men... Nå føler jeg at suget etter snop, og spesielt gjærbakst øker. Klarer å holde meg selv i ørene til en viss grad, men litt redd for at demningen brister :-)

Om noen har noen glupe råd, er jeg takknemlig!

Fortsetter under...

Hei! Rosiner (intenst søtt), sjokolademelk (søtt, javel, men det er melk), snus litt på en vaniljestang (hjelper på søtbehovet, gravid eller ei)... Brødskive med litt honning... Og - gjærbakst er jo mange ganger bedre enn sjokolade, man kan jo spise rosinboller i stedet for skolebrød liksom...

Hei!

Er i samme situasjon som deg, og det føles ganske håpløst av og til. Av en eller annen merkelig grunn, er jeg flinkere til å begrense meg nå som jeg er gravid enn "til vanlig".

Jeg synes grove kjeks, som fks Kornmo og havrekjeks er godt ( de har sukker, JA, men på langt nær så mye som sjokkis). Spesielt med brunost på. Ta en yoghurt som dessert, så slipper du å kjenne på søtsuget etter middag. Tørkede frukt har jo masser av fruktsukker, og burde jo dempe noe av hungeren...og er man desperat, så er mørk sjokolade ihvertfall bedre enn lys!!!

Lykke til videre til deg...

( ier en som spiser sjokolade i dag)

Hei, på deg :-)

Snop, er jeg ikke fysen på.Men jeg har gode råd.Har en kompis som ikke skal spise sukker etter at han har vært behandlet for kreft.

Han fikk et kjemperåd av sin doktor.

KANEL = demper behovet og lysten på sukker.Dessuten er det sunt for hjerte og kar.

Gjærbakst kan fint bakes uten så mye sukker.Lag kanelsnurrer.

Kanel på yougurt,grøt, eplerbiter etc.

Lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...